Les claus de la publicitat a Instagram

La xarxa social de fotografies escull l'"start-up" catalana Adsmurai com una de les primeres empreses d'Europa a poder-hi publicar anuncis

La publicitat ha arribat a Instagram. La xarxa adquirida per Facebook el 2012 ho va anunciar oficialment al juliol i des de fa dues setmanes ha buscat a cada país els socis que gestionaran les peticions dels anunciants. Adsmurai, una "start-up" catalana creada el 2014 per Marc Elena, Otto Wüst i Juan Robles, és una de les primeres empreses de tot Europa --i de les poques de tot el món-- a rebre l'accés al "software" de la xarxa social per publicar-hi els anuncis.

En un esdeveniment organitzat a Londres a principis d'agost, Instagram va convidar a una sessió informativa els potencials socis europeus que han de gestionar el nou paquet publicitari. Adsmurai, que ja treballa amb Facebook i Twitter, va rebre la invitació. Uns dies després, a la seu de l'empresa a la Ronda Universitat de Barcelona, rebien un "mail" amb les claus per introduir els anuncis a la xarxa social.

"Instagram preveu que el 2017 facturarà el 10% de tota la publicitat de Facebook. Per nosaltres és un gran repte i una pressió afegida", adverteix el director general d'Adsmurai, Marc Elena. "Ser dels primers a tot el món a poder oferir aquest servei és una oportunitat única. Instagram ha triat una empresa catalana per liderar aquest procés tecnològic tan avançat, especialitzat i global abans fins i tot que s'hagi posat en marxa."

Amb 300 milions d'usuaris, la xarxa social comença així el procés de monetització de la plataforma. Els anuncis, que, de moment, a Espanya encara no es veuen, apareixen adscrits entre fotografia i fotografia, amb un format semblant al de les diapositives. Ofereixen funcionalitats interactives, com els "links", el botó de "compra" i un "roller" que permet moure l'anunci lateralment.

Adsmurai, de moment, pot publicar anuncis en set països.
Anar al contingut