Les associacions de pares i alumnes de Catalunya rebutgen, per retrògrad, el currículum de l'assignatura de religió

Les associacions de pares i alumnes de Catalunya rebutgen, per retrògrad, el currículum de l'assignatura de religió elaborat per la Conferència Episcopal espanyola en aplicació de la "llei Wert". Hi desapareixen les referències a d'altres religions i s'hi inclouen exercicis per fer resar els alumnes a classe.
Les associacions de pares i alumnes de Catalunya rebutgen, per retrògrad, el currículum de l'assignatura de religió
Madrid

Les associacions de pares i alumnes de Catalunya rebutgen, per retrògrad, el currículum de l'assignatura de religió

Les associacions de pares i alumnes de Catalunya rebutgen, per retrògrad, el currículum de l'assignatura de religió elaborat per la Conferència Episcopal espanyola en aplicació de la "llei Wert". Hi desapareixen les referències a d'altres religions i s'hi inclouen exercicis per fer resar els alumnes a classe.
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Rebuig frontal de les associacions de pares i alumnes de Catalunya al nou currículum de l'assignatura de religió elaborat per la Conferència Episcopal espanyola, en aplicació de la "llei Wert". Consideren que adoctrina i que s'hauria d'impartir a les esglésies, i no pas a les escoles. També critiquen que desapareguin les referències a d'altres religions.

De fet, recomanaran a les famílies que no apuntin els seus fills a l'assignatura de religió. "Si es confirma que el currículum de religió és aquest, es fa una crida les families perquè no triïn una assignatura que és clarament un adoctrinament, un catecisme que s'hauria d'ensenyar a les esglésies i no pas a les escoles. Per tant, recomanarem a la gent que no agafin aquesta assignatura", ha manifestat el president de la FAPAC, Álex Castillo. La FAPAC també qualifica el nou currículum de l'assignatura d'involucionista, de marxa enrere en el temps i doctrinària.

La polèmica arrenca de la publicació al BOE dels nous textos de l'assignatura de religió. Entre d'altres novetats, es pot deduir que els nens hauran de resar, a primer de Primària, reproduint fórmules d'agraïment o, a tercer, posant en comú amb els companys les oracions que la comunitat cristiana fa servir de manera quotidiana.

També destaca un fragment on s'assegura que "Déu ha creat l'ésser humà perquè sigui feliç en relació a Ell." O també que "l'ésser humà pretén apropiar-se del do de Déu prescindint d'Ell. En això consisteix el pecat. Aquest rebuig de Déu té com a conseqüència en l'ésser humà la impossibilitat de ser feliç."

Aquests són alguns dels nous continguts que ha decidit la Conferència Episcopal coincidint amb l'aplicació de la LOMCE, coneguda com a "llei Wert". A partir d'ara, tot i ser optativa, la religió serà avaluable. A partir del curs que ve, l'assignatura passa a dir-se Religió i Moral Catòlica i, en conseqüència, han desaparegut del currículum la major part de les referències a les altres confessions, amb l'excepció del judaisme, difícilment deslligable de la història del cristianisme. Aquests conceptes s'han deixat per al Batxillerat, en què els centres no tenen l'obligació d'oferir aquesta assignatura, o bé per a l'assignatura de Valors Socials i Cívics, que han de fer els alumnes que no triïn l'assignatura de religió.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS

ÀUDIOS RELACIONATS