Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

L'enllaç de l'A-2 i l'AP-7 a Castellbisbal arriba 15 anys després, quan cau el peatge

L'esperat nou vial, de 2 quilòmetres i mig, ha costat 88 milions d'euros i afavorirà les comunicacions entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental

Actualitzat
TEMA:
Infraestructures

Des d'aquest 1 de setembre, l'esperat enllaç que ha d'unir l'A-2 amb l'AP-7, al municipi de Castellbisbal, ja és una realitat, després de quinze anys d'obres i diverses aturades per les retallades.

És un pont de poc més de 2 quilòmetres pensat per estalviar als conductors haver de passar pel peatge de Martorell, fins ara de pagament, i que feia que un gran volum de vehicles busqués recorreguts alternatius per carreteres secundàries, que es col·lapsaven cada dia a les hores punta.

La inauguració de l'obra, que arriba justament quan aquest peatge s'ha alliberat, suposa una important millora en les comunicacions entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental i s'espera que descongestioni carreteres comarcals com la de Rubí.

Tot i que inicialment l'obra es va projectar amb un pressupost de 65 milions d'euros, el cost total ha acabat pujant als 88,2, segons ha detallat aquest dimecres la ministra de Transports i Mobilitat, Raquel Sánchez, que ha encapçalat l'acte d'inauguració del vial, amb la descoberta d'un monòlit commemoratiu.

"Unim dues vies de llarg recorregut, amb un gran benefici a nivell local i de tota la zona de l'àrea metropolitana de Barcelona", ha assegurat la ministra, que ha subratllat el "motor industrial i econòmic" que representen el Baix Llobregat i el Vallès Occidental.

Acte d'inauguració de l'esperat enllaç (ACN / Gemma Sánchez)

El fet que s'hagi trigat més de quinze anys a acabar les obres d'aquest enllaç ho ha criticat el vicepresident del govern, Jordi Puigneró, que ja va avançar que no assistiria a l'acte com a gest de protesta.

El conseller ha admès que l'obra és positiva per al territori, però ha afegit que les obres de l'Estat no poden anar al ritme que han anat les d'aquest pont, que "ja es coneixia com el pont de la vergonya".

Sí que hi ha assistit el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín.

ARXIVAT A:
Infraestructures

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut