L'aviació és un dels sectors que es podrien beneficiar de l'ús de l'hidrogen verd

L'eliminació dels vols curts a França que es puguin fer en tren, validada per la UE

Afecta les línies aèries amb trajecte alternatiu en tren de menys de 2 hores i mitja, una mesura que es va aprovar el 2021 però els aeroports la van impugnar

RedaccióActualitzat

La Comissió Europea ha validat la prohibició dels vols interiors a França que tinguin una alternativa ferroviària d'un màxim de dues hores i mitja de durada de trajecte.

És el punt final d'un decret que va aprovar l'Assemblea francesa l'abril del 2021, però que els aeroports francesos i europeus van impugnar per considerar-la discriminatòria.

Ara fa un any la Comissió va anunciar que analitzaria la mesura, i segons el govern francès, durant aquest temps l'han negociada perquè compleixi amb la legislació europea.


"Un gran pas endavant"

El ministre francès de Transports, Clément Beaune, s'ha felicitat de la decisió de l'òrgan de govern de la Unió Europea, i ha afirmat que és "un gran pas endavant":

"Forma part de la política del govern fomentar l'ús de modes de transport que emetin menys gasos d'efecte hivernacle quan hi hagi una alternativa eficaç i satisfactòria."

 

Entrarà en vigor "com més ràpidament millor"

Beaune ha afegit que ara el decret, amb els "petits ajustos" que s'han introduït, se sotmetrà a consulta pública i al Consell d'Estat i que entrarà en vigor "com més ràpidament millor".

S'acaba així un llarg procediment que va engegar una de les 149 propostes aprovades per la Convenció Ciutadana pel Clima el juny del 2020.

Aquella primera proposta, però, va reclamar que s'eliminessin els vols amb alternativa ferroviària de fins a 4 hores de trajecte, però les queixes d'algunes regions ho van reduir a 2 i mitja.

Una mesura que ha generat molt debat a França

Aquestes regions van argumentar que es quedarien molt aïllades, i els arguments contraris, que deien que això deixava fora bona part de les emissions generades per l'aviació a França, no van tenir tant de pes.

Aquesta mesura ha generat força debat al país els últims anys, amb entitats ambientalistes reclamant que s'apliqui i s'ampliï la mesura i pressionant per reduir l'activitat aeronàutica.

I alguns episodis curiosos, com quanl'entrenador del París Saint-Germain i el jugador Kylian Mbappé van riure's de la possibilitat de fer la majoria de desplaçaments de la Lliga en tren, cosa que ara hauran de fer sí o sí.

La Convenció Ciutadana pel Clima va impulsar-la el president francès Emmanuel Macron el 2019, recuperant una de les propostes del debat que va haver-hi després de la revolta dels Armilles Grogues.

Un home camina per l'aeroport Charles de Gaulle, a París (Reuters / Gonzalo Fuentes)
Un home camina per l'aeroport Charles de Gaulle, a París (Reuters / Gonzalo Fuentes)

 

ARXIVAT A:
Transport públicCrisi climàticaFrança
Anar al contingut