Un model d'Alexa exposat en un centre d'Amazon als EUA (Reuters/Elijah Nouvelage)

L'assistent de veu d'Amazon repta una nena a tocar un endoll amb una moneda

L'empresa assegura que ja ha corregit el programari d'Alexa per evitar que torni a passar res semblant

RedaccióActualitzat

"No, Alexa, no!"

Aquesta va ser la reacció de Kristin Livdahl, del Regne Unit, després de sentir la proposta que Alexa, l'assistent de veu d'Amazon, acabava de fer a la seva filla de 10 anys.

Una resposta que ha portat l'empresa fundada per Jeff Bezos a actualitzar el dispositiu per evitar que torni a cometre un "error" semblant.

"Tan aviat com ens hem adonat d'aquest error, ens hem afanyat a prendre mesures per solucionar-lo", ha assegurat Amazon en un comunicat.

Amazon assegura que després de l'incident ha corregit el programari d'Alexa (Europa Press/Amazon)

La nena havia demanat a Alexa que li proposés un repte. Es referia a un repte físic, semblant a d'altres que ella i la seva mare havien estat fent, com alguns que havien trobat a YouTube, d'un professor d'educació física.

La mare ha explicat que un, per exemple, era "estirar-se i girar aguantant una sabata sobre el peu".

Com que feia mal temps i no podia sortir de casa, la menor volia fer més reptes, i en va demanar a Alexa.

La resposta de l'altaveu que va suscitar el crit de la mare va ser:

"Endolla un carregador de telèfon a mitges i, a continuació, toca les puntes exposades amb un penic."

Alexa va explicar que havia trobat aquest repte "a la xarxa".

Efectivament, es tracta del "repte del penic" ("the penny challenge", en anglès), que fa un any que circula per TikTok i altres xarxes socials.

El repte del penic fa un any que circula per TikTok i altres xarxes socials (Reuters/Dado Ruvic)

Un repte sobre la perillositat del qual ja havien alertat diverses veus al Regne Unit i els Estats Units, remarcant que "algú pot resultar greument ferit".

Un perill del qual sembla que la filla de Livdahl era prou conscient: "És massa llesta per fer una cosa així", ha explicat la mare.

Arran d'aquest incident, Amazon ha volgut deixar clar, també, que "la confiança del client" és el centre de tot el que fan i que "Alexa està dissenyada per proporcionar informació precisa, rellevant i útil als clients".

ARXIVAT A:
TecnologiaAmazon
Anar al contingut