Barcelona

L'àrea verda genera queixes de veïns i comerciants, mentre que Clos diu que reduirà el trànsit

Barcelona inaugura un nou sistema per regular l'aparcament. Es tracta de les àrees verdes, que neixen amb la voluntat de reduir el trànsit al centre de la capital catalana. Durant el dia, a l'Eixample i a Ciutat Vella ja no es podrà aparcar gratis enlloc. Evidentment, la nova normativa genera divisió d'opinions, en l'àmbit polític i també ciutadà. Alguns parquímetres han aparegut amb pintades i una plataforma veïnal ha presentat 10.000 firmes per reclamar la gratuïtat per als residents.

Actualitzat
L'Àrea Verda d'aparcament s'implanta als districtes de Ciutat Vella i l'Eixample de Barcelona amb les protestes dels veïns, queixes dels comerciants i amb el convenciment de l'Ajuntament que és un bon mecanisme per reduir el volum de trànsit a la ciutat. En concret, es calcula que ajudarà a reduir un 10% el nombre de vehicles privats al centre de Barcelona. Es reduirà sobretot si els ciutadans de l'àrea metropolitana van al centre de la ciutat en transport públic per estalviar-se els 2,75 euros l'hora que costa aparcar el cotxe a l'àrea verda per als que no són residents o els 2,25 euros de la zona blava de vuit del matí a vuit del vespre. Pel que fa als veïns que són residents d'aquests dos districtes, hauran de pagar un euro a la setmana sense tenir assegurada una plaça. En definitiva, a Ciutat Vella i l'Eixample i, a partir de l'octubre, a tota la ciutat tret de Nou Barris i Sant Andreu, no hi haurà estacionament al carrer lliure de pagament. L'Ajuntament està convençut que és una mesura idònia per pacificar el trànsit i per a estimular la rotació d'aparcament al carrer. Diu que és un sistema d'aparcament molt estudiat, similar al que ja apliquen les ciutats grans d'Europa, i que anirà acompanyat d'un augment del servei del transport públic. Per tot això, l'alcalde, Joan Clos, assegura que no pensa retirar les àrees verdes; en tot cas, diu, s'hi podrien aplicar correccions o millores. Unes millores o correccions que s'introduiran si ho aconsella l'estudi que des d'avui, a peu de carrer, fa el RACC per encàrrec de l'Ajuntament. L'Ajuntament es replanteja, per als comerciants i per als que necessiten el cotxe per anar a la feina, oferir-los abonaments per als aparcaments. Escurar-se la butxaca és la queixa més repetida entre els veïns residents i no saber on deixar el cotxe és la principal preocupació dels treballadors que no són residents. Precisament, el president del grup municipal de CiU, Xavier Trias, denuncia que els pàrquings són els únics, per ara, més beneficiats. CiU i el Partit Popular repartiran milers de fullets contra les àrees verdes. Sigui com sigui, el primer dia de funcionament de l'àrea verda a Barcelona, els vigilants i la Guàrdia Urbana han hagut d'ajudar la gent a utilitzar els parquímetres. Alguns aparells no funcionaven i altres han estat víctimes d'actes vandàlics. Aquesta setmana, els vigilants no posaran multes i només deixaran advertiments als parabrises. Aquest migdia, en llocs cèntrics com la Sagrada Família, era relativament fàcil veure-hi llocs buits.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut