10.000 places més a l'àrea verda per afavorir l'aparcament i la mobilitat a Barcelona
Jaume Collboni i Rosa Alarcón presentant aquest dissabte l'ampliació de l'àrea verda

L'àrea verda de Barcelona tindrà 10.000 places més al perímetre de la ciutat

L'Ajuntament pretén evitar l'estacionament il·limitat de persones que venen de fora

RedaccióActualitzat

Barcelona tindrà una àrea verda amb moltes més places. La mesura que vol aplicar l'Ajuntament suposarà prop de 10.000 llocs nous d'aparcament. S'intensificarà especialment en el perímetre de la ciutat, als districtes de Les Corts, Horta-Guinardó, Nou Barris, Sant Andreu, Sant Martí i Sarrià-Sant Gervasi.

El primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni, ha subratllat que es tracta d'espais que molts conductors de fora feien servir il·limitadament, i complicaven l'aparcament dels veïns.

Ara mateix, Barcelona té 49.823 places d'estacionament regulat en superfície per a cotxes: 7.716 corresponen a l'àrea blava; 38.817 a l'àrea verda, amb preferència per a residents però amb la possibilitat que els visitants també les puguin fer servir, i 3.290 d'àrea exclusiva per a residents. Es calcula que encara queden 55.905 places d'estacionament no regulat a tota la ciutat.

10.000 places més a l'àrea verda per afavorir l'aparcament i la mobilitat a Barcelona
Collboni destaca la importància de la mesura per als barcelonins dels sis districtes afectats


En una compareixença informativa, Collboni ha dit que en els pròxims mesos es regularan 9.558 places a la ciutat, sobretot en els districtes "més perimetrals" i, a més, també se senyalitzaran 3.186 places d'estacionament per a motos.

 

El primer tinent d'alcalde també ha indicat que la tria d'aquestes zones s'ha fet prioritzant on la regulació de l'aparcament beneficia més els residents, que no hauran de donar tantes voltes per trobar aparcament. Són uns punts on, segons Collboni, s'ha notat un augment de vehicles de fora durant la desescalada per la crisi de la Covid-19.

 

Objectiu: recuperar l'ús del transport públic

Durant la presentació d'aquestes noves mesures, la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha reconegut que hi ha un repunt del vehicle privat, sobretot per l'augment de l'activitat econòmica i el moviment de mercaderies. El transport públic "no ha tingut un creixement tan ràpid", tal com passa en altres ciutats europees de la dimensió de Barcelona. Actualment, la demanda del transport públic a la ciutat se situa al 40%, tot i que l'oferta ja és del 100%.

Amb l'objectiu d'afavorir la confiança en l'ús prioritari del transport públic, Alarcón ha explicat que el govern de la ciutat està apostant per mesures de seguretat i desinfecció, com per exemple l'ús dels rajos ultraviolats o els viricides en l'aire tant del metro com de l'autobús. "Volem recuperar els percentatges d'ús del transport públic que hi havia abans de la pandèmia", ha remarcat la regidora.

El govern municipal vol aconseguir una regulació gairebé total de l'estacionament en superfície de tota la ciutat. Segons Collboni, "la millora en la gestió de l'aparcament en superfície és fonamental per aconseguir una mobilitat sostenible per a la ciutat i que beneficiï els residents".

 

 

ARXIVAT A:
MobilitatAjuntament de BarcelonaJaume Collboni
Anar al contingut