Barcelona

L'àrea verda d'aparcament i la grua de Barcelona són deficitàries en uns 11 milions d'euros

L'àrea verda d'aparcaments de Barcelona, un dels projectes de l'exregidor de Mobilitat i actual alcalde de la ciutat, Jordi Hereu, és deficitària. Un 90% de les places les ocupen residents que paguen un euro a la setmana, i per tant, la recaptació no compensa els costos de personal i de tecnologia que comporten. L'any 2007, es van perdre 7 milions d'euros. Tampoc la grua surt gaire a compte, perquè l'any passat es van perdre gairebé 4 milions. En total, anualment sumen 11 milions d'euros. És clar que tot està compensat per l'alta recaptació de les àrees blaves, que aconsegueix més de 20 milions de beneficis.

Actualitzat
Les 26.800 places d'àrees verdes van generar uns ingressos de 7,1 milions d'euros -dels quals 5,9 van correspondre a l'abonat per no residents en les anomenades zones mixtes i els 1,2 milions restants van provenir dels residents- mentre que les despeses van rondar els 15 milions, per la qual cosa el dèficit d'aquest servei va ser de 7,8 milions.

El portaveu municipal, José Cuervo, que ha presentat la liquidació del pressupost municipal del 2006, ha apuntat que, en contra dels que afirmen que aquests serveis tenen un interès recaptatori, les dades mostren que l'àrea verda i la grua són deficitàries, ja que la primera va comportar un augment de plantilla de 148 a 313 persones, "i que no és el mateix tampoc gestionar 10.000 places d'aparcament regulat que 36.000", entre la zona blava i la verda.

La gerent d'Hisenda de l'Ajuntament de Barcelona, Pilar Solans, ha informat de la seva banda que el 2006 les grues municipals van retirar per infracció de la via pública 106.000 vehicles davant dels 116.000 de l'any 2005. El manteniment d'aquest servei va suposar als fons municipals un cost de 20,8 milions d'euros, mentre que els ingressos pel cost d'aquest servei van ascendir tan sols a 17,2 milions d'euros, la qual cosa va significar un dèficit de 3,6 milions.

Per contra, les 9.615 places de zona blava van suposar uns ingressos de 25,5 milions i unes despeses de 5,4, la qual cosa es va traduir en uns beneficis globals durant el 2006 de 20,1 milions. Aquest benefici es va destinar a millorar la mobilitat a Barcelona, precisament al finançament del servei de l'àrea verda de residents, el transport públic i altres serveis de mobilitat, com el nou servei de lloguer de bicicletes, Bicing.

José Cuervo ha informat, a més, que l'Ajuntament ha distribuït aquest any 200.000 distintius d'àrea verda, i que a més lliurarà com a gratificació 80.000 targetes de bonificació -per un valor de 12 euros destinats al pagament d'aquest aparcament regulat- a aquells residents els vehicles dels quals no fossin sancionats durant l'any passat.
Anar al contingut