L'AP-1 de Burgos, la primera autopista de peatge alliberada a Espanya

Foment ha anunciat que també ho farà amb l'AP-4 de Sevilla a Cadis i l'AP-7 d'Alacant a Tarragona l'any 2019
L'AP-1 de Burgos, la primera autopista de peatge alliberada a Espanya

L'AP-1 de Burgos, la primera autopista de peatge alliberada a Espanya

Foment ha anunciat que també ho farà amb l'AP-4 de Sevilla a Cadis i l'AP-7 d'Alacant a Tarragona l'any 2019
Redacció Actualitzat
TEMA:
Peatges
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Aquesta mitjanit venç la concessió del tram de l'AP-1 entre Burgos i Armiñón, i a diferència del que passava fins ara, el govern espanyol no ha prorrogat la concessió i per tant queda lliure de peatges.

Un turisme que recorri tot aquest tram de l'AP-1, que uneix Castella i Lleó i el País Basc, paga més de 12 euros per 84 km, però a partir de demà el tram serà gratuït.

Després de 44 anys i tres pròrrogues venç la concessió de la via, fins ara a mans del grup Itínere, que n'assumirà el manteniment 6 mesos més.

El Ministeri de Foment ja ha anunciat que farà el mateix, és a dir, aixecar barreres, a les altres dues autopistes que acaben concessió aquesta legislatura: l'AP-4 de Sevilla a Cadis i l'AP-7 d'Alacant a Tarragona.

 

En tots dos casos, el contracte expira el desembre del 2019. La mesura, però, obre molts interrogants, perquè l'executiu encara no ha aclarit com finançarà a llarg termini el manteniment d'aquestes vies.

El ministre Ábalos admet que no hi ha capacitat pressupostària per mantenir tota la xarxa viària d'alta capacitat. Per això, vol arribar a un pacte d'estat sobre un nou sistema de finançament.

Notícia relacionada: El govern posa data a la vinyeta per substituir els peatges: gener de 2019

ARXIVAT A:
Peatges Infraestructures

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut