L'alta velocitat connecta Catalunya amb França en un trajecte de poc més de cinc hores entre Figueres i París

Catalunya i França ja són més a prop. Aquest diumenge s'ha inaugurat oficialment la línia d'alta velocitat que uneix les ciutats de Figueres i París en un trajecte de poc més de cinc hores. Amb aquest nou servei, Renfe preveu un increment d'ocupació d'un 20% respecte als viatgers que feien servir fins ara el Talgo o els trens hotel. S'espera que el tram entre Barcelona i Girona es completi l'any 2012. A la inauguració només hi han assistit l'alcalde de la ciutat comtal, Jordi Hereu, i el de Figueres, Santi Vila.
L'alta velocitat connecta Catalunya amb França en un trajecte de poc més de cinc hores entre Figueres i París
Figueres

L'alta velocitat connecta Catalunya amb França en un trajecte de poc més de cinc hores entre Figueres i París

Catalunya i França ja són més a prop. Aquest diumenge s'ha inaugurat oficialment la línia d'alta velocitat que uneix les ciutats de Figueres i París en un trajecte de poc més de cinc hores. Amb aquest nou servei, Renfe preveu un increment d'ocupació d'un 20% respecte als viatgers que feien servir fins ara el Talgo o els trens hotel. S'espera que el tram entre Barcelona i Girona es completi l'any 2012. A la inauguració només hi han assistit l'alcalde de la ciutat comtal, Jordi Hereu, i el de Figueres, Santi Vila.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Figueres es converteix des d'aquest diumenge en la primera ciutat catalana que connecta amb França amb trens d'alta velocitat. La nova línia, que s'ha inaugurat poc després de les onze del matí, unirà la nova estació de Figueres-Vilafant i París en poc més de cinc hores i a un preu de 63 euros en tarifes promocionals.

La nova estació de Figueres, que compta amb 1.232 metres quadrats i 660 metres d'andana, ha suposat una inversió econòmica de 5,1 milions d'euros.

Dos trens per dia

El trajecte comptarà amb dos trens d'anada i dos de tornada, un a mig matí i l'altre a la tarda, que sortiran cada dia en direcció a París. El TGV francès unirà Figueres i Perpinyà a uns 200 quilòmetres per hora, passant pel túnel del Pertús, en només 29 minuts. El tram Perpinyà-Montpeller no es completarà fins al 2014, i el Montpeller-Nimes, fins al 2020. Mentrestant, el tren circularà més lentament per una via convencional, i no serà fins al tram entre Nimes i París que es podrà arribar als 320 quilòmetres per hora.

De moment, però, l'enllaç entre Catalunya i França continua sent parcial, perquè fins a Figueres es fa amb trens convencionals, fins que les obres de la línia d'alta velocitat en aquest tram no s'hagin acabat, d'aquí a uns dos anys. Tot plegat permetrà que des d'aquest diumenge, per anar des de Barcelona fins a París, es trigui 7 hores i 25 minuts, 1 hora i quart menys del que es trigava fins ara.

Trens de mercaderies

Els trens de mercaderies del port de Barcelona amb destinació a França pel tercer rail començaran a circular a partir d'aquest dimarts. En total, està previst que hi hagi quatre trens per setmana amb destinació a França i Itàlia.

La utilització del tercer carril permetrà, a més, fer servir trens de fins a 750 metres i transportar més càrrega. Fins ara el màxim eren 450.

Una inauguració sense gaires autoritats

La inauguració no ha comptat, però, amb la presència de gaires autoritats. Només hi han assistit l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i el de Figueres, Santi Vila. Hereu ha dit que aquest nou servei de tren "és molt important" per a la ciutat. Per la seva banda, Vila ha parlat de "dia històric" per a la capital empordanesa.

Aquesta inauguració arriba 132 anys després que la xarxa de ferrocarril convencional es va inaugurar a Portbou, l'any 1878.

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut