L'influencer Aless Gibaja, en l'anunci de Snickers que s'ha acabat retirant
L'influencer Aless Gibaja, en l'anunci de Snickers que s'ha acabat retirant

L'allau de crítiques per homofòbia a un anunci obliga Snickers a retirar-lo

Associacions LGTBIQ+ i la ministra d'Igualtat critiquen per "homòfobia" i "plomafòbia" l'espot de la marca de xocolatines

Actualitzat

Enrenou a la xarxa per un anunci de xocolatines. L'últim espot de la marca Snickers ha rebut una onada d'acusacions d'homofòbia. Finalment, l'empresa ha retirat l'espot i ha demanat disculpes.

L'anunci està protagonitzat per l'influencer Aless Gibaja, que demana al cambrer "un suc de taronja amb vitamines A, B i C, abraçadetes, petonets i carícies around the world". Quan el cambrer li ofereix un gelat Snickers, es converteix en un home de veu greu amb barba. El company li pregunta si està "millor" i ell respon "millor". Al final, se sent l'eslògan: "No ets tu quan tens gana":

 

Snickers: "Tothom té dret a mostrar-se tal com és"

En un missatge difós aquest dijous a la tarda, Snickers demana disculpes i assegura que es pren "els drets d'igualtat i inclusió molt seriosament". L'empresa, que defensa que "qualsevol persona té dret a mostrar-se tal com és", demana disculpes pel "malentès que hagi pogut causar" la campanya.

Segons Snickers, l'anunci "buscava transmetre de manera simpàtica i desenfadada que la gana pot fer canviar el teu caràcter":

 

Irene Montero: "Utilitzar l'homofòbia com a estratègia comercial"

Diversos polítics i organitzacions LGTBIQ+ han criticat l'anunci. L'Observatori contra l'Homofòbia ha manifestat el seu "rebuig a tota actitud plumofòbica":


La Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Trans i Bisexuals (FELGTB) ha qualificat de "vergonyós i lamentable que a aquestes alçades hi hagi empreses que continuïn perpetuant estereotips i promovent l'homofòbia i la plumofòbia":


La ministra d'Igualtat, Irene Montero, ha defensat que la societat "és diversa i tolerant" i s'ha preguntat "a qui li pot semblar una bona idea utilitzar l'homofòbia com a estratègia comercial".


Des del partit de Montero, Podem, qualifica l'anunci de "brossa" i critica Snickers per "dir que no ets tu mateix si tens ploma":


El líder de Més País, Íñigo Errejón, assegura que no li "fa gràcia estigmatitzar i riure's de la ploma" i més en un estiu en què "es multipliquen les agressions a persones LGTBI":

 

ARXIVAT A:
HomofòbiaViral
Anar al contingut