L'allau de crítiques per homofòbia a un anunci obliga Snickers a retirar-lo
Associacions LGTBIQ+ i la ministra d'Igualtat critiquen per "homòfobia" i "plomafòbia" l'espot de la marca de xocolatines
Enrenou a la xarxa per un anunci de xocolatines. L'últim espot de la marca Snickers ha rebut una onada d'acusacions d'homofòbia. Finalment, l'empresa ha retirat l'espot i ha demanat disculpes.
L'anunci està protagonitzat per l'influencer Aless Gibaja, que demana al cambrer "un suc de taronja amb vitamines A, B i C, abraçadetes, petonets i carícies around the world". Quan el cambrer li ofereix un gelat Snickers, es converteix en un home de veu greu amb barba. El company li pregunta si està "millor" i ell respon "millor". Al final, se sent l'eslògan: "No ets tu quan tens gana":
El REPUGNANTE anuncio PLUMÓFOBO de Snickers. pic.twitter.com/bxtgMHh44e
Gato (@gamomena) August 4, 2021
Snickers: "Tothom té dret a mostrar-se tal com és"
En un missatge difós aquest dijous a la tarda, Snickers demana disculpes i assegura que es pren "els drets d'igualtat i inclusió molt seriosament". L'empresa, que defensa que "qualsevol persona té dret a mostrar-se tal com és", demana disculpes pel "malentès que hagi pogut causar" la campanya.
Segons Snickers, l'anunci "buscava transmetre de manera simpàtica i desenfadada que la gana pot fer canviar el teu caràcter":
Snickers España (@snickers_es) August 5, 2021
Irene Montero: "Utilitzar l'homofòbia com a estratègia comercial"
Diversos polítics i organitzacions LGTBIQ+ han criticat l'anunci. L'Observatori contra l'Homofòbia ha manifestat el seu "rebuig a tota actitud plumofòbica":
Absoluto rechazo a toda actitud plumofóbica. @SNICKERS
Observatori contra l'homofòbia (@OCL_H) August 5, 2021
La Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Trans i Bisexuals (FELGTB) ha qualificat de "vergonyós i lamentable que a aquestes alçades hi hagi empreses que continuïn perpetuant estereotips i promovent l'homofòbia i la plumofòbia":
Es vergonzoso y lamentable que a estas alturas haya empresas que sigan perpetuando estereotipos y promoviendo la #homofobia y la #plumofobia. Si necesitáis algo de formación para la próxima vez, aquí estamos, #Snickers.
Federación Estatal LGTB (@FELGTB) August 5, 2021
La ministra d'Igualtat, Irene Montero, ha defensat que la societat "és diversa i tolerant" i s'ha preguntat "a qui li pot semblar una bona idea utilitzar l'homofòbia com a estratègia comercial".
Me pregunto a quién le puede parecer una buena idea usar la homofobia como estrategia comercial.
Irene Montero (@IreneMontero) August 5, 2021
Nuestra sociedad es diversa y tolerante. Ojalá aprendan a serlo también quienes tienen el poder para tomar las decisiones sobre lo que vemos y oímos en anuncios y programas de TV.
Des del partit de Montero, Podem, qualifica l'anunci de "brossa" i critica Snickers per "dir que no ets tu mateix si tens ploma":
Ante la oleada de LGTBIfobia, con agresiones e incluso asesinatos, a Snickers no se le ocurre ninguna idea mejor que hacer un spot publicitario basura para decirte que no eres tú mismo si tienes pluma.
PODEMOS (@PODEMOS) August 5, 2021
No hagas caso de su LGTBIfobia, eres libre de ser como te dé la gana. pic.twitter.com/wFgJ92gLkl
El líder de Més País, Íñigo Errejón, assegura que no li "fa gràcia estigmatitzar i riure's de la ploma" i més en un estiu en què "es multipliquen les agressions a persones LGTBI":
Hola, @snickers_es . A mí no me hace gracia estigmatizar y reírse de la pluma. Menos aún en un verano en el que se multiplican las agresiones a personas LGTBI https://t.co/cfDFboH9NV
Íñigo Errejón (@ierrejon) August 5, 2021