L'alemanya DHL instal·larà una nova plataforma logística a l'aeroport del Prat

Segons ha explicat a TV3, triplicarà l'espai de l'actual i hi invertirà uns 50 milions

Iván Gutiérrez Actualitzat

Barcelona viu un boom logístic, i un dels principals factors que ho han provocat és el comerç electrònic. La multinacional alemanya DHL invertirà al voltant de 50 milions d'euros per instal·lar una nova plataforma logística al costat aire de l'aeroport del Prat.

Segons ha explicat a TV3 el seu president, Miguel Borrás, l'empresa "està decidida a invertir per assumir la massiva recepció de paquets, ha augmentat molt en els darrers anys i seguirà amb creixements del 25% com a mínim els dos pròxims exercicis".

"Volem millorar aquesta instal·lació que ja tenim a l'aeroport, amb la creació d'una nova nau aquí, al costat de la zona de càrrega aeroportuària. Necessitem que tingui accés a les pistes perquè guanyem immediatesa", assegura Borrás.

 

 

Triplicar espai

A la planta actual, que té uns 9.000 m2, ara estarien buscant 20.000 m2 que serien addicionals. El president de la filial ibèrica de DHL ho precisa:

"Estaríem buscant al voltant de 20.000 m2 a l'aeroport, ja que també necessitem espai per als 'fingers', és a dir, que la mercaderia anés de forma automàtica fins a les furgonetes de repartiment."

D'aquesta manera, l'empresa gairebé triplicaria la seva presència al Prat, on passaria de 9.000 a gairebé 27.000 m2. La companyia encara no ha decidit si les instal·lacions que tenen actualment les deixarien buides i s'instal·larien completament en una de nova, ja que el projecte "està en una fase embrionària", segons el seu president.

Inversió d'uns 50 milions

DHL té previst invertir al voltant de 50 milions d'euros en la nova instal·lació del Prat, ja que tot i que la quantitat no està definida del tot, Borrás explica que seria una mica més de la meitat de la que han destinat al hub de Madrid.

"El pròxim mes d'octubre començarem a treballar en les nostres noves instal·lacions de Madrid, on hem invertit 94 milions d'euros. La inversió a Barcelona seria una mica més de la meitat."

És la segona inversió que té prevista en poc temps DHL, ja que, tal com va avançar TV3, invertirà 7,6 milions d'euros a Castellbisbal en un nou centre més petit. Aquesta nova nau serà un satèl·lit d'uns 2.900 metres quadrats per a la seva divisió d'enviaments ràpids que donarà feina a unes 65 persones entre directes i indirectes.

 

 

L'aeroport de Saragossa gairebé atrapa el Prat

Comprar per internet ho està canviant tot, des de carrers plens de furgonetes fins a polígons reconvertits en centres logístics de paqueteria. I els aeroports no són una excepció. Si abans els fuselatges dels avions anaven carregats de productes farmacèutics o químics, ara els acompanyen petits paquets per entregar a domicili.

El boom de l'e-commerce ha tingut un efecte directe en el volum de mercaderies que mouen els aeroports. A Barcelona, per exemple, amb la crisi, el tràfic es va estancar. Però només en els últims tres anys, el volum ha crescut un 51% fins a les 156.000 tones. No tot el creixement és gràcies al comerç electrònic, ja que la reactivació del comerç i les exportacions també són un factor molt important, però l'e-commerce en té bona part de la culpa.

 

 

Un dels casos més evidents d'aquest efecte és l'aeroport de Saragossa, on el volum s'ha multiplicat per set en deu anys, de 20.000 tones anuals el 2007 fins arribar a les 142.000 tones actuals.

El creixement és tan gran que, en una dècada, ha passat a amenaçar la segona posició de l'aeroport del Prat a nivell estatal fent-li el sorpasso. La raó és molt senzilla. La propietària de Zara, Inditex, ho envia tot a través de Saragossa, que acapara més del 70% del tràfic de l'aeròdrom. No només envia productes del comerç electrònic, sinó també, els productes per abastir les diferents botigues que té a Europa.

ARXIVAT A:
Aeroports
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut