L'alcaldessa de Girona afirma que "només el 35%" dels habitatges amb llicència turística són apartaments

L'alcaldessa de Girona afirma que "només el 35%" dels habitatges amb llicència turística són apartaments

L'alcaldessa de Girona afirma que "només el 35%" dels habitatges amb llicència turística són apartaments

Pla tancat de l'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, en una entrevista a Catalunya Ràdio en el bar Boira de la ciutat gironina el 14 de gener de 2020 (Horitzontal)
Pla tancat de l'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, en una entrevista a Catalunya Ràdio en el bar Boira de la ciutat gironina el 14 de gener de 2020 (Horitzontal)

ACN Girona.-L'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha assegurat que "només el 35%" dels 800 pisos amb llicència d'Habitatges d'Ús Turístic (HUT) es destinen a apartaments. D'aquesta manera, l'alcaldessa treu ferro a l'impacte del turisme en el preu dels lloguers a la ciutat. De fet, Madrenas ha anunciat que la capital gironina és la ciutat catalana "amb un percentatge més alt de lloguers" i que, per tant, és la que "més s'acosta als estàndards europeus" sobre la relació entre pisos de propietat i pisos arrendats. En una entrevista a Catalunya Ràdio, Madrenas ha anunciat que manté la seva aposta per construir el nou hospital Josep Trueta a Domeny, tot i que ha assegurat que entendrà la decisió "amb rigor" que faci el Departament de Salut sobre la seva ubicació.

L'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha relativitzat l'impacte que tenen els apartaments turístics en el preu del lloguer a la ciutat i, concretament, al Barri Vell. Madrenas ha assegurat que actualment hi ha uns 800 pisos al municipi que tenen una llicència d'Habitatge d'Ús Turístic (HUT). De tota manera, un estudi elaborat per la Universitat de Girona (UdG), apunta que de tots ells, "només un 35%" es destinen a finalitats turístiques.Madrenas ha explicat que això es deu al fet que molts propietaris van optar per registrar alguns pisos que no són apartaments turístics amb aquesta llicència "davant del temor d'aprovar una moratòria", tot i que finalment no s'ha adoptat cap restricció d'aquest tipus.Per aquest motiu, l'alcaldessa creu que els menys de 300 pisos turístics a la ciutat no poden influenciar de forma important en el preu del lloguer a la ciutat. "De 50.000 habitatges a la ciutat, si el problema del preus són 280 pisos, que algú m'ho expliqui", ha afegit Marta Madrenas.L'alcaldessa de Girona ha fet aquestes declaracions en una entrevista a Catalunya Ràdio aquest dimarts al migdia. En un programa especial que ha desplaçat l'equip del Catalunya Migdia fins a la capital gironina, Madrenas també ha avançat que Girona és la ciutat catalana "amb un percentatge més alt de lloguers". Segons l'alcaldessa, aquest és un fet "positiu", ja que acosta el municipi als "estàndards europeus" entre pisos en propietat i pisos de lloguer.Decisions "amb rigor" pel nou TruetaL'alcaldessa de Girona també ha defensat que el nou hospital Josep Trueta es construeixi "amb rigor". Per això ha afirmat que l'aposta del govern local pels terrenys de Domeny responen a un "conjunt d'incògnites" que tenen sobre la ubicació del nou hospital.Per Madrenas, cal "plantejar els dubtes" que li genera el projecte hospitalari que projecten alguns metges a Salt (Gironès). De fet, ha incidit en què si bé un conjunt de professionals aposten per aquesta ubicació per unificar l'hospital de Santa Caterina amb el Trueta, Madrenas ha respost que "Salut diu que això no passarà mai".A més, la batllessa ha assegurat que els metges de Salt són "referents en el sistema de salut" però s'ha preguntat si també ho són en "organització hospitalària". Tot i així, l'alcaldessa ha insistit en què "la responsabilitat" de decidir la ubicació del centre sanitari és el Departament de Salut i per això confia en el seu criteri "vagi on vagi".Nous carrils biciSobre les mesures que la ciutat adoptarà en matèria de sostenibilitat, l'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha anunciat que potenciaran els carrils bici a la ciutat i també treballaran per estendre la Girocleta a tots els barris. Sobre la primera de les mesures, Madrenas ha assegurat que estan treballant per construir un carril bici en totes les vies del municipi que comptin amb quatre carrils (com ara el carrer de Barcelona o el tram final de Jaume I).En totes elles, un dels carrils es destinarà a les bicicletes. A més, l'alcaldessa ha anunciat que a partir d'ara els carrils que es facin a Girona seran "a sobre de la calçada" ja que la vorera es reservarà només per a vianants. Tot i així, ha matisat que construiran "barreres físiques" per evitar que els cotxes trepitgin el carril reservat per a bicis.Dins de la mobilitat de la ciutat, Madrenas també ha detallat que estan ultimant una "mesura alternativa" per a l'aparcament de busos turístics a la ciutat. Des de la primavera del 2019, els busos han d'aparcar o bé a l'estació d'autobusos o bé al pavelló de Fontajau. Aquesta mesura no va ser ben vista pels touroperadors. Madrenas ha reconegut que l'aplicació d'aquesta mesura "va ser precipitada" i per això ara han treballat amb el sector turístic i els veïns del Barri Vell per trobar una solució conjunta.