El Prat de Llobregat

L'aeroport del Prat tindrà la tercera pista l'estiu del 2004

La tercera pista de l'aeroport del Prat ja comença a prendre forma. Vuit mesos després d'iniciar-se les obres ja s'han aplanat els primers 1.500 metres, als terrenys on hi havia el camp de golf i un càmping. Es treballa nit i dia els set dies de la setmana per enllestir a temps la nova pista de 2.660 metres i 60 d'ample, paral·lela a l'actual pista principal. Aena afirma que ja té data d'inauguració.

Actualitzat
La principal complexitat dels treballs és que es fan al delta del Llobregat, on el nivell de l'aigua subterrània és a prop de la superfície. Per això es fa una subase amb àrids de primera qualitat. A sota de la capa d'asfalt de 55 centímetres n'hi haurà tres de diferents tipus d'àrids d'un gruix de gairebé dos metres. Tot per suportar el pes d'avions de 30 tones. També s'ha començat a allargar l'actual pista principal uns 500 metres. Per enllestir aquest projecte caldrà tancar-la uns mesos, quan ja estigui plenament operativa la tercera pista. La nova torre de control, entre pistes, s'espera que es comenci a construir en tres mesos i que s'acabi a primers del 2005. I a l'estiu es vol licitar la nova terminal entre pistes. Aquest mes de maig estarà acabada l'ampliació de la terminal A, de vols internacionals. I a finals de mes s'inaugurarà el segon aparcament, que permetrà diposar a tot l'aeroport de 9.000 places per a vehicles.
Anar al contingut