Cartell que indica la zona de baixes emissions a Sant Cugat del Vallès
Les ZBE seran una realitat en set municipis de l'Arc Metropolità de Barcelona a partir de l'1 de gener del 2025
Sabadell

La ZBE arribarà a sis municipis més de l'àrea de Barcelona abans del 2023

L'Àrea Metropolitana de Barcelona preveu destinar part dels fons europeus Next Generation a ampliar la zona de baixes emissions i a fomentar l'ús de la bicicleta

La Zona de Baixes Emissions (ZBE) es continuarà estenent per l'àrea metropolitana. Els sis municipis on es vol aplicar abans del 2023 són Sant Boi de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Badalona, Castelldefels, Gavà i Viladecans.

La restricció ara ja està vigent a Barcelona, Sant Cugat del Vallès --des del maig, tot i que les multes per circular amb un vehicle sense etiqueta ambiental no arribaran fins al novembre-- i Sant Joan Despí --on les sancions no es començaran a posar fins al 2022.

Aprofitant part dels fons europeus anti-Covid Next Generation, que rebrà aviat, l'Àrea Metropolitana de Barcelona la vol ampliar a la segona corona.

De fet, la llei espanyola de canvi climàtic obliga tots els municipis de més de 50.000 habitants a tenir zones de baixes emissions abans del 2023.

Els diners es destinaran a la instal·lació de senyalització, de sistemes de control i accessos d'aparcaments, o servidors i programari de bases de dades, entre d'altres.

Les mesures urgents per reduir la contaminació atmosfèrica han estat objecte de debat al Congrés de Qualitat de l'Aire, que s'està fent a Sabadell i on els experts han defensat la instauració d'un peatge urbà:

 

Opten a 230 milions dels fons Next Generation

El Consell Metropolità de l'AMB ha aprovat les 19 actuacions que vol impulsar amb la primera convocatòria d'ajuts de la UE.

Incorporar 162 busos elèctrics a la flota i promoure l'ús de la bicicleta, a través de projectes ja existents com Bicibox (xarxa pública d'aparcaments per a bicis privades) o Bicivia (xarxa de carrils bici metropolitans) o millorar la digitalització i accessibilitat als serveis públics de transport en són algunes.

En total, els municipis metropolitans i l'AMB opten a rebre 230 milions d'euros, que permetrien finançar el 90% de les accions.

 

ARXIVAT A:
MobilitatMedi ambientCrisi climàtica
Anar al contingut