Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player
Barcelona

La tuneladora de les obres de l'AVE ja és a 200 metres de la Sagrada Família

La tuneladora Barcino que perfora Barcelona per fer-hi passar el tren d'alta velocitat ha fet la que serà l'última aturada tècnica abans d'iniciar el tram que ha de passar per sota del temple de la Sagrada Família. Aquesta tarda s'ha vist el pou d'atac al carrer Padilla, a uns 200 metres de la Sagrada Família. En aquest indret és on els tècnics podran revisar i fer el manteniment de la tuneladora, i si és necessari, en canviaran algunes peces. La màquina no es tornarà a veure fins d'aquí a uns mesos, quan torni a sortir al pròxim pou d'atac, al carrer Bruc amb Provença.

Actualitzat
La tuneladora de l'AVE de Barcelona ha arribat al pou de la intersecció entre els carrers Mallorca i Padilla, on farà l'última aturada tècnica programada abans de passar sota el temple de la Sagrada Família. Així, la tuneladora Barcino s'ha plantat a dos carrers de la Sagrada Família després d'haver perforat 1.453 metres del túnel de la connexió Sants-La Sagrera, i afronta la seva segona revisió completa de totes les instal·lacions i els equips.

La primera revisió va tenir lloc el 9 de maig al pou de Mallorca-Trinxant. Tot i això, l'Adif no ha concretat quant de temps la tuneladora estarà aturada per tasques de manteniment, de manera que es manté la incògnita de si la perforació davant del temple pot coincidir amb la visita del Papa, prevista pel 7 de novembre. Al tram davant de la Sagrada Família, l'Adif ha pres mesures de protecció addicionals, i ja ha acabat la construcció dels puntals de la pantalla de protecció de l'estructura del temple. La junta constructora del monument ha demanat a l'Audiència Nacional que aturi les obres de l'AVE en diverses ocasions perquè hi veu perill per al temple.

Pantalla de 230 metres

Segons ha informat l'Adif en un comunicat, l'execució de la pantalla avança ara d'acord amb la planificació prevista, a través d'injeccions a pressió d'aigua-ciment i el lligat dels puntals. La pantalla té 230 metres de longitud i està formada per 104 puntals d'1,5 metres de diàmetre i 41 de profunditat, amb una separació de 2 metres entre els seus eixos.

La tuneladora va començar a perforar el 26 de març des del pou d'atac situat a la intersecció entre Mallorca i Biscaia, des d'on tenia per davant 5,1 quilòmetres fins al pou d'extracció, emplaçat entre els carrers Provença i Entença, dels 5,6 quilòmetres de longitud total del túnel. Per a la perforació fins al pou dels carrers Mallorca-Padilla, situat a una cota de rasant de 34,8 metres de profunditat, s'han utilitzat 5.628 dovelles per col·locar 804 anells de revestiment estructural, d'1,8 metres de longitud cadascun.

Els controls demostren que el comportament de la tuneladora i el terreny milloren tots els paràmetres i estudis realitzats, donant "unes subsidències en el terreny inapreciables al pas de l'escut de la tuneladora per l'eix del carrer Mallorca, i inexistent a les façanes dels edificis a deu metres d'aquest eix", segons l'Adif.

L'organisme ferroviari preveu haver instal·lat uns 7.000 dispositius de control durant la perforació de la tuneladora. A més, s'instal·len a les façanes dels edificis i zones comunes un total de 8.400 prismes de control o sensors. A la Sagrada Família també té un pla de control i auscultació compost, entre d'altres, per quatre estacions de topografia robotitzada, 146 prismes de control i estacions i instruments per advertir si es produeixen vibracions.

VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut