La temporada a l'aeroport d'Alguaire torna a començar amb boira

Quatre vols procedents de Manchester, Londres i Bristol, amb passatgers que anaven a esquiar al Pirineu, han hagut d'aterrar a Reus
La temporada a l'aeroport d'Alguaire torna a començar amb boira

La temporada a l'aeroport d'Alguaire torna a començar amb boira

Quatre vols procedents de Manchester, Londres i Bristol, amb passatgers que anaven a esquiar al Pirineu, han hagut d'aterrar a Reus
Actualitzat
TEMA:
Aeroports
L'aeroport de Lleida-Alguaire envoltat per la boira (ACN)

L'aeroport de Lleida-Alguaire envoltat per la boira (ACN)

La boira ha obligat a desviar fins a Reus els primers avions de la temporada d'hivern que havien d'aterrar a l'aeroport de Lleida-Alguaire. A partir de les 9 s'esperava l'arribada de quatre vols procedents de Manchester, Londres i Bristol, plens d'esquiadors que passaran una setmana al Pirineu lleidatà i a Andorra.

A aquelles hores, el cel ja era clar i amb prou visibilitat per aterrar, però, a primera hora del matí, quan s'ha pres la decisió de desviar els vols a Reus, la densitat de la boira ho impedia.

Si les condicions meteorològiques milloren, es preveu que fins a l'abril uns 20.000 viatgers, entre ells turistes suecs que arribaran a partir de febrer, passaran per l'aeroport lleidatà.

 

 

L'any passat l'aeroport va tenir problemes similars. Durant tres setmanes l'aeroport va registrar cinc jornades sense vols per culpa de la boira i també va haver de desviar la majoria de vols cap a Reus. Els incidents van afectar més d'un miler de passatgers, la majoria turistes britànics que anaven a esquiar.

 

Les xifres de l'aeroport Lleida-Alguaire

L'aeroport de Lleida-Alguaire ha registrat fins al novembre un total de 5.000 moviments (aterratges i enlairaments), el doble que en tot el 2017. Tot i que durant tot el 2017 va rebre un total de 30.406 passatgers, un 14,3% menys que el 2016.

Ramon Farré, delegat del govern a Lleida, considera que l'aeroport s'ha convertit en una ''referència a Catalunya'', però reconeix que encara no és rendible econòmicament, tot i que "no era el nostre primer objectiu''. Prefereix posar el focus en l'objectiu de trobar una rendibilitat social i territorial a l'aeroport.

 

ARXIVAT A:
Aeroports