Una usuària carregant la T-Mobilitat en una màquina
En una data encara per concretar, la T-Jove només estarà disponible amb la T-Mobilitat

La T-Jove s'ampliarà fins als 30 anys a l'àrea de Barcelona a partir del 15 de març

El conseller de Territori, Juli Fernàndez, ha anunciat a TV3 que la mesura també es farà extensiva a la resta de Catalunya a partir del 15 d'abril

RedaccióActualitzat

A partir del 15 de març, la T-Jove cobrirà els usuaris fins als 30 anys a l'àrea de Barcelona. Actualment, aquest abonament, que permet fer un nombre de viatges il·limitats en 90 dies, és per a menors de 25 anys.

A banda d'allargar la franja d'edat, el 15 d'abril la T-Jove es farà extensiva a tot Catalunya i tots els títols de transport tindran el mateix preu que el d'una zona. Són 80 euros, que es queden en 40 amb la bonificació actual del 50%.  

És una de les mesures que ha explicat el conseller de Territori, Juli Fernàndez, a "Els matins" de TV3, i que estava condicionada a l'aprovació dels pressupostos:

"Aquesta T-Jove, per primera vegada, la farem servir amb la T-Mobilitat i el que això fa és que tots els títols passin a tenir el mateix preu, que són 80 euros per una zona. Amb el 50%, estem passant a 40 euros."

Això vol dir que, pel preu d'una zona, es podrà viatjar per sis. En l'actualitat, amb el descompte, la T-Jove de sis zones costa 111,15 euros. 

El que no es podrà fer és viatjar per tot Catalunya amb una sola T-Jove, sinó que el límit són les zones de cada àrea de transport. És a dir, algú que validi la T-Jove a Vic (àrea de Barcelona) no podrà anar amb el mateix bitllet fins a Tarragona, que és una altra àrea. 

Tot i que la intenció és que les àrees estiguin integrades en un futur, de moment no és així. 

La T-Jove és el primer títol de transport que desapareixerà en cartró i funcionarà només amb la T-Mobilitat.


Estudiar "totes les propostes" sobre l'aeroport del Prat

Juli Fernàndez també ha matisat l'acord amb els socialistes pel que fa a la ronda Nord (B-40) dient que s'ha pactat millorar la mobilitat entre Terrassa, Castellar i Sabadell i no quin ha de ser el traçat.

"Tenim acords polítics, que haurem de complir, perquè el govern sempre compleix. En l'àmbit de la B-40 estem parlant de fer un conveni que faci possible la redacció d'un projecte entre Sabadell, Terrassa i Castellar", ha indicat.

Pel que fa al plantejament d'una pista sobre el mar a l'aeroport del Prat ha dit que tot s'ha d'estudiar: "Totes les propostes s'han d'avaluar. Tenim un marc, que és quins impactes tenen, i el que hem de fer és que tot allò que pugui passar a l'aeroport del Prat busqui intercontinentalitat, perquè volem prosperitat, perquè volem benestar, i el mínim impacte."

Aquest és el clip de l'entrevista íntegra amb el conseller:

 

 

ARXIVAT A:
MobilitatTransport públic
Anar al contingut