La 'startup' catalana Hedyla crea una plataforma per reduir un 30% el temps de les rutes logístiques

Actualitzat

ACN Barcelona.-La 'startup' catalana Hedyla ha creat una plataforma que aplica la intel·ligència artificial per reduir fins a un 30% el temps invertit en rutes logístiques. En concret, es tracta d'una aplicació mòbil i una plataforma web que s'integren en els sistemes de les empreses logístiques i de distribució i aprofiten les dades de les quals disposen per optimitzar-ne el funcionament. Hedyla és una de les empreses beneficiàries de l'ajut 'Startup Capital' d'Acció, l'agència per a la competitivitat de l'empresa del Departament d'Empresa i Coneixement. La companyia ha rebut 75.000 euros que podrà destinar a finançar activitats derivades de l'execució del pla de negoci com, per exemple, cobrir les despeses de personal o contractar serveis a tercers.

"Aquesta solució permet reduir un 30% el temps i les distàncies per cada ruta logística i fins a un 90% de la dedicació a la planificació, perquè ja no cal que una persona hagi de dissenyar una ruta des de zero, sinó que el sistema fa una proposta automàtica sobre la qual els treballadors poden realitzar modificacions puntuals manualment", ha resumit un dels fundadors de l'empresa, Andreu Araque, a través d'un comunicat. La companyia emergent, fundada el 2019 i amb seu a Viladecans, incorpora algoritmes d'intel·ligència artificial per processar la informació d'una empresa, com les rutes, el temps d'operació habituals o el funcionament del magatzem. Amb aquestes dades, el sistema aplica 'machine learning' per a la planificació de rutes i la seva adaptació automàtica en temps real per a circumstàncies que puguin afectar-les, com el trànsit, els horaris dels clients o la capacitat dels vehicles. En aquest procés, l'empresa logística o de distribució disposa d'un panell de control des del qual pot conèixer la localització de cada conductor i fer el seguiment de les entregues, mentre que els repartidors tenen una aplicació per conèixer en temps real la ruta i els possibles canvis que l'afectin. El 'software' també permet gestionar l'activitat del magatzem i ofereix recomanacions de millora a partir d'aspectes com les distàncies o el pes de les càrregues. A més, analitza l'històric de l'empresa i proposa canvis que optimitzin el sistema de distribució i l'emmagatzematge dels productes. Hedyla treballa per a operadors logístics, cadenes de supermercats i empreses de distribució d'aliments i begudes, entre d'altres. "Ens dirigim principalment a grans empreses que ja disposin de sistemes digitals però vulguin donar un pas més enllà i optimitzar el seu funcionament", ha afegit Araque. Arran de la situació actual, l'empresa ha detectat l'interès de moltes companyies per "accelerar" els canvis en matèria de digitalització i poder ser "més eficients".

Anar al contingut