La sevillana Ángela Ponce, primera transsexual espanyola candidata a Miss Univers

La model, de 27 anys, va ser escollida d'entre vint candidates a Tarragona en el certamen Miss Univers Espanya

RedaccióActualitzat

La model Ángela Ponce, de 27 anys, és la primera candidata transsexual espanyola a Miss Univers, després de ser coronada Miss Univers Espanya en un certamen celebrat al Palau de Congressos de Tarragona.

L'elecció, el 29 de juny, Dia Internacional de l'Orgull LGTBI, va ser una casualitat, perquè havia de ser el 16, però el lloc no estava disponible.

 

La vida está llena de retos, de desafíos, comprender eso en mi vida ha hecho que hoy haya cumplido un sueño que siempre tuve, para ello lo único que necesité fue convertir cada obstáculo que se me presentaba como una oportunidad de crecimiento. Desde mi tenacidad, con constancia, disciplina, respeto, amor a mi misma cierro con La Corona del Miss Universo España una etapa donde caminé de la mano de mi familia y amigos recibiendo siempre su apoyo y amor incondicional, sin ellos nada de esto sería posible. @daniela_fundacion por permitirme crecer y ser mejor persona a su lado. Y a mis preparadores @juliomatamoros_hair y @jorgematamorosmakeup por confiar en mí y regalarme su tiempo, sus conocimientos y su ilusión. Hoy comienza un nuevo ciclo para mí, comprometida conmigo misma, con mi misión de vida, con España, voy rumbo al @missuniverse, con la conciencia y el compromiso de llevar adelante un mensaje de inclusión, respeto, tolerancia, amor por uno mismo, amor por los demás. De la mano de @orgbemiss y @guillermoescobaroficial, llevando a adelante nuestro eslogan: "SOMOS MÁS DE LO QUE VES", les doy las Gracias por acompañarme en este maravilloso viaje, por creer en mí, por darme la oportunidad de poner un granito de arena por una sociedad que merece cambios, dejar una huella sembrada en cada ser humano que la vida me ponga en mi camino. Gracias por cada mensaje lleno de amor que me han enviado...

A post shared by ANGELA PONCE (@angelaponceofficial) on

 


Ponce ja va ser proclamada Miss Cadis l'any 2015 i ara l'organització de Be Miss la prepararà per afrontar el competitiu concurs mundial, explica. Guillermo Escobar, president d'aquesta entitat:

"Va seduir un jurat internacional pels seus valors, i és una persona molt tranquil·la, serena, que projecta una forta bellesa interior. Només pel debat, la reflexió que genera la seva elecció ja val la pena, perquè convida a obrir la ment, a plantejar-se què és l'autèntica bellesa i suposa tota una glop d'aire fresc."

En la història del concurs, ja hi va haver una candidata transsexual el 2012, en el certamen celebrat al Canadà, però va haver de desistir perquè la normativa llavors encara no ho permetia, encara que es va canviar l'any següent.

 

Que inicié un nuevo camino. Un camino de orgullo, trabajo e ilusión. Orgullo por estar aquí, oficialmente aspirando a representar todo lo bonito de mi tierra, mi cultura y mi gente. Trabajando para poder ser la mejor versión de mi misma, aprendiendo y mejorando como profesional y persona. Pero siempre con ilusión, la misma que de pequeña tenía viendo a esas mujeres espectaculares por televisión haciendo su pasarela, ilusión de pensar que hoy yo soy una de ellas y de tener la oportunidad de vivir algo así, una oportunidad para usar esta plataforma universal para algo trascendental, algo que va mucho más alla de lo físico. Un mensaje de inclusión, tolerencia, respeto y sobre todo amor por una misma y por todos los demas. Me ilusiona el cambio, sentir que mi voz es fuerte y mi mensaje puede traspasar fronteras. Ilusión de pensar que se puede. Muchas gracias @orgbemiss por esta oportunidad. #missuniversespain #missuniversespain2018 #missuniverse #bemiss #soybemiss #somosmasdeloqueves

A post shared by ANGELA PONCE (@angelaponceofficial) on

 

Notícia relacionada: L'OMS treu la transsexualitat de la llista de malalties mentals

 

Ponce és la primera candidata i la primera guanyadora d'aquest certamen de bellesa, al qual es van presentar vint candidates. Ángela Ponce després de ser escollida ha assegurat:

"Com a representant espanyola en el certamen mundial, aspiro a una societat més informada en la diversitat. El meu cas enriqueix, no resta, perquè la diversitat és lliure, i com a lliure que és a mi em va fer així i així vull ser. Vull que s'entengui que també hi ha homes amb vulva i dones amb penis i cal respectar a tothom com és."

Segons ella, moltes de les crítiques que rep per la seva flamant corona són perquè no hi ha informació en la diversitat, encara que "moltes d'altres són per perjudicis".

"Jo no soc un home que vol ser una dona, jo soc una dona, m'agradaria que la societat estigués més informada."


El repte de representar Espanya en el certamen internacional de bellesa el veu com una gran responsabilitat perquè representarà un país, però també pel fet de ser la primera noia transsexual.

Recupera el 30minuts: Trànsit, menors transsexuals

 

Encara no se sap quan ni on es farà el certamen de Miss Univers.

ARXIVAT A:
ModaLGTBI
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut