La Ribera d'Ebre desplega un pla d'acció per promocionar-se a través dels seus productes "des de la taula"

La Ribera d'Ebre desplega un pla d'acció per promocionar-se a través dels seus productes "des de la taula"

La Ribera d'Ebre desplega un pla d'acció per promocionar-se a través dels seus productes "des de la taula"

Actualitzat
Primer pla d'uns pots de mel d'un productor de la Ribera d'Ebre en la trobada que ha organitzat el Consell Comarcal per presentar el pla d'acció del producte local. Imatge del 9 de desembre del 2019 (
Primer pla d'uns pots de mel d'un productor de la Ribera d'Ebre en la trobada que ha organitzat el Consell Comarcal per presentar el pla d'acció del producte local. Imatge del 9 de desembre del 2019 (Horitzontal)

ACN Móra d'Ebre.-La Ribera d'Ebre ha començat a desplegar un pla d'acció de quatre anys per enfortir els vincles entre productors locals, agents turístics i restauradors. Es pretén fer valer els productes locals creant circuits curts de comercialització i promocionar la Ribera d'Ebre, també, "des de la taula". Existeixen a la comarca unes 180 empreses productores que venen al client final i s'han iniciat accions per crear sinèrgies entre ells. Una d'elles ha estat la jornada, aquest dilluns, que ha reunit una quinzena de productors càrnics, d'oli, de mel, de vi o de dolços, entre d'altres. El pla també els ofereix assessorament per millorar la competitivitat i campanyes de sensibilització perquè es consumeixi producte de proximitat.

El Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre ha impulsat un pla d'acció per ajudar els productors locals a millorar el seu posicionament com a comarca agroalimentària. Un dels principals objectius és generar vincles i sinergies entre els productors però també amb la resta d'agents de la cadena de valor. Per aconseguir-ho cal generar circuits curts de comercialització. "Els productors creuen en el seu producte però ens perdem en el circuit de venda i cal sensibilitzar el tipus de compres de fem. Volem arribar al mercat més pròxim, a les botigues i a la restauració que en definitiva és el nostre turisme", ha assenyalat Gemma Carim, presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre. Com ha apuntat Carim, els visitants de la comarca han de poder trobar als restaurants el producte de la Ribera d'Ebre, perquè puguin tastar "el fruit de la terra" que visiten. "Seria bo que els nostres restaurants tinguessin aquest assortiment que sovint no tenen i ho hem de continuar treballant", ha dit. Per enfortir aquests vincles entre productors, empreses i agents socioeconòmics també s'organitzen jornades i trobades entre ells. Aquest dilluns una quinzena d'empreses agroalimentàries han pogut explicar i compartir les seves experiències i el valor afegit del producte que elaboren. "Una de les coses que ha aconseguit el pla és que ens coneguem gran part dels productors de la Ribera d'Ebre, que no ens coneixíem, i hem pogut obrir mercat en tots els sentits", ha explicat Joan Pellisa, ramader i pagès de Rasquera. "Esprem treure la Ribera d'Ebre del pou on està perquè és una comarca amb molt producte agrari de molta qualitat i ho volem potenciar", ha afegit. Els productors han participat en la diagnosi prèvia de necessitats que havia de treballar el pla i en les primeres jornades on s'han proposat crear una marca per als productes de la comarca amb l'objectiu de millorar la competitivitat de les empreses agroalimentàries. El Consell hi contribuirà amb la promoció i la comunicació del producte local, i amb campanyes per sensibilitzar també els valors del consum de proximitat.