Catalunya

La queixa del lector: "Quina és la solució perquè les companyies de telefonia mòbil ens donin de baixa?"

Vols denunciar algun fet del teu entorn? Formes part d'alguna plataforma ciutadana i t'agradaria que es fes ressò de les teves campanyes? Aquest és el teu espai, envia'ns les teves queixes a Elmeu3cat24@tv3.cat i ens posarem en contacte amb tu.

Actualitzat
En resposta a la notícia que vam publicar de la queixa del lector i les dificultats de donar-se de baixa de Movistar, un altre usuari, "Jack Serrallonga" ens ha volgut explicar el seu cas.

Al voltant de l'any 1999, explica, es volia donar de baixa d'Amena però no hi havia manera. I per això diu "a vegades cal tornar-se pirata per fer front als pirates", i és el que va fer.

Per no perdre més hores de les que ja havia invertit va decidir prendre una decisió dràstica i va deixar de pagar. Els retornava el càrrec del banc (hi ha dues setmanes per fer-ho després de rebre el càrrec al compte) i continuava fent servir el telèfon.

Aleshores sí que li trucaven, ens explica, i li enviaven cartes. La resposta que els donava era que els pagaria el mes vinent però que si volien que el podien donar de baixa immediatament. Amena va continuar sense donar de baixa i en Jack continuava fent servir el telèfon sense pagar. Després de quatre mesos finalment el van donar de baixa. Va haver de pagar només una petita compensació per molèsties i va gastar el que la companyia l'havia obligat a pagar de més quan no l'havien donat de baixa.

Tot i que això va ser l'any 1999, onze anys després assegura que encara li truquen d'una companyia de recaptació per cobrar l'antic deute amb la desapareguda Amena. Però ja no tenen dret a reclamar res, és un deute caducat i els diu que si el continuen molestant els portarà al jutjat.

Des d'aleshores no ha tingut cap altre contracte de telefonia mòbil al seu nom, ens diu que no ho ha intentat i que suposa que és en alguna llista negra. Malgrat tot, sí que ha aconseguit una hipoteca a 30 anys, diversos altres préstecs, targetes de crèdit, assegurança de cotxes i mentrestant fa servir mòbils a nom de la seva dona. Sempre pagant-ho tot a l'hora.

Considera que si tothom fes com ell a les companyies de telefonia mòbil, aquestes no actuarien com ho estan fent amb l'usuari que denunciava la dificultat de donar-se de baixa de Movistar. I amb aquesta notícia ens vol plantejar una reflexió: creu que és una qüestió de consciència ciutadana, i recomana que no es pagui, es faci servir el telèfon, i llavors segur que la companyia sí que activarà la baixa. I diu que si algun dels nostres usuaris ho fa, que ens ho expliqui.

Tens alguna denúncia semblant i vols que se'n faci ressò? Registra't a Elmeu3cat24 i publica-la tu mateix o bé escriu-nos a Elmeu3cat24@tv3.cat.

Aquí pots llegir altres denúncies que hem rebut:

 · La missió de donar-se de baixa de Movistar
 · Situació precària de les oficines dels serveis educatius
 · Un altre macrohotel al Raval
 · Desnonament sorpresa d'una guarderia
 · Obstacles a la Diagonal
 · Pineda de Gavà Mar
 · Pedrada al Poble-sec
 · L'olor estranya de l'aigua
 · Les tarifes del metro
 · Problemes al CEIP Bac de Roda

Anar al contingut