Barcelona

La publicitat de l'alcohol n'incrementa el consum entre els joves

La prohibició total de la publicitat de les begudes alcohòliques i un etiquetatge específic que alerti dels riscos que té per a la salut són les principals recomanacions d'un projecte d'investigació d'àmbit europeu coordinat per l'Hospital Clínic de Barcelona que conclou que la publicitat sobre l'alcohol n'incrementa de forma evident el consum entre els menors d'entre 16 i 18 anys.

RedaccióActualitzat
La prohibició total de la publicitat de les begudes alcohòliques i un etiquetatge específic que alerti dels riscos que té per a la salut són les principals recomanacions d'un projecte d'investigació d'àmbit europeu coordinat per l'Hospital Clínic de Barcelona. L'estudi conclou que la publicitat sobre l'alcohol n'incrementa de forma evident el consum entre els menors d'entre 16 i 18 anys.

Segons ha explicat el cap de la Unitat d'Addiccions de l'Hospital Clínic de Barcelona, Antoni Gual, com més exposat està un jove de 14 anys al màrqueting en línia de begudes alcohòliques o a esdeveniments esportius amb publicitat d'aquest tipus en directe, més ha augmentat el consum d'alcohol un any més tard.

Segons Gual, de fet, els europeus de més de 15 anys beuen cada dia de mitjana uns 27 grams d'alcohol, l'equivalent a tres consumicions de begudes de baixa graduació. La xifra, ha alertat, duplica la mitjana mundial. L'estudi també conclou que cada any moren prematurament a Europa al voltant de 138.000 persones, d'entre 15 i 64 anys, per causes relacionades amb l'alcohol.

A l'estudi del projecte AMPHORA, finançat per la Comissió Europea, hi han participat més de 50 investigadors de 13 països europeus i s'ha donat a conèixer a Barcelona abans que es presenti, aquest dimecres, al Parlament Europeu.
Anar al contingut