La premsa internacional i la marxa de Joan Carles: de l'"epíleg poc gloriós" a l'"exili"

El Tribune de Genève recorda que "els problemes seriosos per a la Casa del Rei" van començar amb la informació que va publicar sobre el compte secret de Joan Carles a Suïssa
La premsa internacional i la marxa de Joan Carles: de l'"epíleg poc gloriós" a l'"exili"

La premsa internacional i la marxa de Joan Carles: de l'"epíleg poc gloriós" a l'"exili"

El Tribune de Genève recorda que "els problemes seriosos per a la Casa del Rei" van començar amb la informació que va publicar sobre el compte secret de Joan Carles a Suïssa
Redacció Actualitzat
TEMA:
Casa Reial espanyola
La premsa internacional i la marxa de Joan Carles: de l'"epíleg poc gloriós" a l'"exili"
Joan Carles I, aleshores rei, en la desfilada militar del 12 d'octubre (Europa Press/Eduardo Parra)

La marxa de Joan Carles I a l'estranger és recollida per diversos mitjans estrangers.

El britànic conservador The Times il·lustra la notícia amb una foto del monarca amb l'uniforme de gala de l'exèrcit de Terra i fent la salutació militar.

El titular diu "Joan Carles accepta marxar d'Espanya enmig d'una crisi per corrupció", i afegeix que "l'antic rei ha estat forçat a l'exili per un escàndol de blanqueig de diner que ha desprestigiat la monarquia".

 

 


El diari també publica un article d'anàlisi, titulat "Exili de Joan Carles: caiguda de l'heroi nacional que va plantar cara a Franco".

La cadena BBC internacional, el canal de 24 hores de la televisió pública britànica, ha obert diverses edicions amb la notícia.

Un Joan Carles caminant a l'ombra, amb bastó, és l'única foto de portada de l'edició impresa del diari suís Tribune de Genève, que titula: "Joan Carles decideix exiliar-se".

En l'edició digital, en canvi, una foto del rei emèrit saludant a càmera il·lustra el titular "L'exrei Joan Carles marxa".

 

(Tribune de Genève)


El diari recorda que va ser un dels que primer va informar del suposat compte corrent secret a Suïssa de Joan Carles, on hauria dipositat els 100 milions de dòlars rebuts de l'Aràbia Saudita.

"Els problemes seriosos per a la Casa del Rei comencen realment amb la publicació d'una investigació al Tribune de Genève i 24 Heures, el 3 de març, que revela informacions molt comprometedores per a l'antic rei d'Espanya."


A França, Le Monde ha triat una fotografia de l'acte d'abdicació de Joan Carles en què se'l veu agafat del braç del seu fill Felip.

 

(Le Monde)


El titular diu "Epíleg poc gloriós del regnat de Joan Carles", de qui diu que està "cada vegada més en descrèdit" i que ha de fer front a acusacions de corrupció.

El diari italià Il Corriere della Sera titula "Joan Carles ja és a l'exili" i que "Sofia no el segueix". Encapçala la notícia una foto de Joan Carles dret al costat de la reina Sofia, en actitud distesa, aparentment parlant amb algun periodista.

 

(Corriere della Sera)


A Alemanya, el conservador Frankfurter Allgemeine Zeitung titula "Felip i la llarga ombra del pare". Afegeix que "amb la seva mudança voluntària" Joan Carles fa evidents les conseqüències per a la Corona de "les contínues acusacions de corrupció contra ell".

 

(Frankfurter Allgemeine Zeitung)


A més, assegura: "La lluita del rei Felip pel futur de la monarquia espanyola encara no ha acabat."

La fotografia coincideix amb la que ha triat el sensacionalista Bild, el més llegit a Alemanya: el rei, amb l'uniforme de gala de l'exèrcit de Terra, durant una desfilada del 12 d'octubre, assegut a la tribuna amb cara trista davant de Felip VI i la reina Letícia, que conversen.

 

(Bild)


El Bild titula "Joan Carles escriu una carta de comiat al seu fill". I afegeix que amb la marxa d'Espanya voldria "evitar més danys a la Casa del Rei".

ARXIVAT A:
Casa Reial espanyola
Anar al contingut