Un agent de la Policia Municipal de Girona amb la nova impressora mòbil que permet posar les multes in situ i a l'instant
Un agent de la Policia Municipal de Girona amb la nova impressora mòbil que permet posar les multes in situ i a l'instant

La Policia Municipal de Girona destina tres agents més al carrer gràcies a una impressora mòbil per posar multes

ACN Girona - La Policia Municipal de Girona ha destinat tres agents més a fer patrullatge al carrer gràcies a una impressora mòbil per posar multes. El dispositiu permet alliberar policies que fins ara feien tasques administratives, perquè les sancions ja no s'han d'entrar manualment al sistema informàtic, sinó que cada nit s'hi bolquen automàticament. Cada any, de mitjana, els policies de Girona arriben a interposar fins a 35.000 multes. Gràcies a la nova impressora mòbil, els responsables del cos poden reorganitzar els torns i destinar més agents a fer tasques de policia de proximitat. La regidora de Seguretat, Sílvia Aliu, subratlla que amb el mateix personal es podran fer "més hores de carrer" i garantir també "més presència als barris".

La Policia Municipal de Girona reforçarà les tasques de prevenció i patrullatge amb tres agents més al carrer gràcies a la implementació d'una millora tecnològica. A partir d'ara, el personal del cos policial disposarà d'un dispositiu mòbil amb impressora individual que permetrà imprimir les multes a l'instant i traslladar automàticament les dades al sistema informàtic sancionador cada nit.

"Aquest programari propi, dissenyat i implementat per l'Ajuntament de Girona a través del Servei de Sistemes i Tecnologies de la Informació, permet agilitzar la feina dels agents i millorar en eficiència", destaca el consistori. Cal tenir en compte que, de mitjana, la Policia Municipal posa unes 35.000 multes cada any.

Fins ara, les sancions s'interposaven a mà i en paper. A més, la informació de cada acta s'havia de comprovar una per una i entrar al sistema de forma manual, fet que suposava destinar temps dels agents a feines administratives.

"Des del govern ens hem marcat l'eficiència dels serveis municipals com un dels nostres objectius, i l'estem aconseguint", destaca la regidora de Seguretat. "En aquest cas, estem traient el màxim de suc dels recursos públics, ja que amb el mateix personal podem tenir la Policia Municipal més hores al carrer, una policia de proximitat que tindrem present als barris", explica Sílvia Aliu.

La regidora també destaca que l'acord que s'ha assolit amb el cos, i que ha permès tanca el conflicte per les hores extra, és "un abans i un després en la gestió del servei". "Ens permet treballar conjuntament i de forma cohesionada per actuar en els fronts necessaris, oferir proximitat en el dia a dia i vetllar per la prevenció i per la convivència i seguretat a la ciutat" diu Aliu.

Més policia de proximitat

Gràcies al nou programari, la policia pot reorganitzar el servei i els torns ordinaris i destinar més personal a fer tasques de policia de proximitat. A més, el fet que sigui un programa propi facilita bolcar la informació al sistema de gestió d'expedients de l'Ajuntament (entre altres aspectes). També suposa un estalvi econòmic, ja que no cal adquirir llicències d'un programa extern.

A hores d'ara, tots els i les agents municipals han rebut formació sobre els nous aparells i estan a punt per començar-los a utilitzar a partir d'aquesta mateixa setmana.

Des del Servei de Sistemes i Tecnologies de la Informació del consistori també s'està treballant en coordinació amb la Policia Municipal perquè els agents puguin cobrar la multa al moment en casos específics (com ara quan els sancionats són estrangers). A banda -destaca l'ajuntament- tots dos serveis continuen buscant la manera d'optimitzar els processos operatius i administratius de la Policia Municipal amb l'objectiu d'incrementar l'efectivitat del treball policial.

Anar al contingut