Imatge amb tots els assistents a la reunió de la Plataforma per a la millora de la línia Barcelona-Manresa-Lleida, celebrada a la Diputació de Lleid…
Imatge amb tots els assistents a la reunió de la Plataforma per a la millora de la línia Barcelona-Manresa-Lleida, celebrada a la Diputació de Lleida el 15 de març del 2019. (Horitzontal)

La plataforma lleidatana de l'R12 prepara un informe tècnic per avaluar les millores i inversions que requereix la línia

ACN Lleida.-La Plataforma per a la millora de la línia Barcelona-Manresa-Lleida, que integra ens locals i agents econòmics lleidatans per on discorre l'R12, a més de la Generalitat, ha encarregat la redacció d'un informe tècnic per avaluar l'estat d'aquesta línia ferroviària per tal de poder plantejar i reclamar les necessitats, millores i inversions que requereix. La previsió és que el document pugui estar llest cap a l'estiu. La presidenta de la diputació lleidatana, Rosa Maria Perelló, ha recordat que Lleida no compta encara amb un sistema de rodalies ferroviàries, a diferència de la resta de demarcacions catalanes. A la vegada, des de la plataforma s'ha platejat la possibilitat de cercar sinergies amb la resta de territoris per on també passa l'R12.

La comissió de treball creada des de la plataforma lleidatana de l'R12 serà l'encarregada d'elaborar l'informe tècnic per tal de posar damunt la taula les necessitats i inversions que requereix aquest línia ferroviària. Aquesta comissió l'integren tècnics de la Diputació de Lleida, de la Generalitat i de l'Institut Cerdà i també s'hi podria incorporar CCOO, sindicat que ha elaborat un estudi sobre la necessitat d'un servei de rodalies ferroviàries a Lleida. Segons ha explicat la presidenta de la Diputació de Lleida, Rosa Maria Perelló, aquest informe tècnic, que hauria d'estar llest cap a l'estiu, recollirà quines són les millores i actuacions a fer i quines inversions es requereixen a curt, mitjà i llarg termini per garantir el futur de la infraestructura i fer aquesta sigui útil per als usuaris. "Caldrà parlar de freqüències, de seguretat, de desenvolupament i de l'estat de les estacions", entre altres aspectes, ha exposat Perelló, després de la primera reunió que ha celebrat la Plataforma per a la millora de la línia Barcelona-Manresa-Lleida.Rosa Maria Perelló ha dit que les aportacions que faci aquest informe tècnic seran "imprescindibles" per tirar endavant un pla de treball i establir els terminis en què "portar a terme les inversions que necessita la línia i reclamar on calgui la millora d'aquesta línia" perquè aquest és l'objectiu de la plataforma, que s'ha reactivitat després d'estar anys aturada. "El que volem són solucions", ha sentenciat la presidenta de la Diputació de Lleida. Des de la Plataforma també s'ha plantejat la possibilitat de buscar sinergies amb plataformes, entitats i administracions de la resta de territoris per on també discorre la línia R12. A la vegada, la presidenta de la Diputació ha recordat el greuge que suposa el fe que Lleida sigui l'única demarcació catalana que no compta amb un servei de rodalies ferroviàries, a deferència de Barcelona, Girona i Tarragona. D'altra banda, Perelló ha afirmat que les demandes que es puguin efectuar des de la plataforma per a la millora de l'R12 és poden fer paral·lelament a la reclamació que pugui fer la Generalitat a Foment sobre el traspàs d'aquesta línia ferroviària. Tot i això, ha recordat que actualment és propietat d'Adif i, per tant, aquest organisme "és el responsable de les inversions" que requereix l'R12. "La línia ha d'estar en òptimes condicions i en ple funcionament per evitar les alteracions que es venen produint en el servei perquè és una línia obsoleta a la qual fa molt temps que no s'inverteix", ha remarcat la presidenta de la diputació lleidatana. La reunió de la Plataforma per a la millora de la línia Barcelona-Manresa-Lleida celebrada aquest divendres ha comptat amb la participació d'alcaldes i representants dels deu municipis lleidatans amb parada de tren d'aquesta línia (Lleida, Bell-lloc d'Urgell, Mollerussa, Golmés, Castellnou de Seana, Bellpuig, Anglesola, Tàrrega, Cervera i Sant Guim de Freixenet), els presidents dels consells comarcals afectats pel pas de la línia, els representants de les Cambres de Comerç de Lleida i Tàrrega i els representants dels sindicats, així com el delegat del Govern, Ramon Farré, representants del Departament de Territori i Sostenibilitat i els portaveus dels grups polítics de la Diputació de Lleida.

Anar al contingut