La plataforma Diagonal per a Tothom reclama consens polític per definir l'opció C

El 12% dels barcelonins cridats a opinar sobre com els agradaria la Diagonal del futur han descartat les opcions A i B que hi havia sobre la taula, la de rambla o bulevard, i en un 80% han optat per la C, que era "cap de les dues anteriors". La plataforma Diagonal per a Tothom, que aplega diverses entitats de la ciutat, entén que l'opció guanyadora no nega la necessitat de reforma i, per això, demana als polítics un esforç per concretar un tercer projecte de consens.
La plataforma Diagonal per a Tothom reclama consens polític per definir l'opció C
Barcelona

La plataforma Diagonal per a Tothom reclama consens polític per definir l'opció C

El 12% dels barcelonins cridats a opinar sobre com els agradaria la Diagonal del futur han descartat les opcions A i B que hi havia sobre la taula, la de rambla o bulevard, i en un 80% han optat per la C, que era "cap de les dues anteriors". La plataforma Diagonal per a Tothom, que aplega diverses entitats de la ciutat, entén que l'opció guanyadora no nega la necessitat de reforma i, per això, demana als polítics un esforç per concretar un tercer projecte de consens.
Actualitzat
Vista general de la Diagonal a l'altura del passeig de Gràcia

La plataforma aposta per una mobilitat eficient.

Diagonal per a Tothom creu que la necessitat de reformar aquesta avinguda segueix pendent i que l'opció guanyadora de la consulta no ho nega. Com tampoc nega, segons ells, la prioritat per a la mobilitat sostenible. Ens trobem, diuen, en un "punt cero". És per això que insta les formacions polítiques que van defensar l'opció C a definir-la. El president de l'associació Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, ha demanat a la classe política que "deixin de fer circ i es treballi un producte".

Riol, que representa una desena de les entitats que conformen la plataforma, ha recordat als grups polítics municipals que tots excepte el PP van acordar el 2008 la reforma de la Diagonal. Considera que "cap govern responsable que realment s'estima Barcelona pot deixar l'avinguda així gaire temps". El president de PTP reitera que "l'única manera de descongestionar l'avinguda és amb un canvi de mobilitat" i critica que la societat no ha tingut prou informació dels avantatges d'aquest canvi, com la reducció d'accidents i l'estalvi d'energia.

També considera que s'han maximitzat els costos, els terminis d'obra i els desviaments del trànsit en detriment de la importància de la mobilitat, la reducció de la contaminació, el canvi climàtic i el soroll, entre altres.

Per la seva banda, el vicepresident de la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona, Jordi Giró, considera que els problemes tècnics eren "un risc que s'havia de córrer" però no creu que això hagi condicionat la participació, que ha definit d'"important tractant-se d'una consulta difícil". Giró critica que els polítics s'hagin "apropiat de l'última part del procés" i creu que la consulta "ha degenerat en un plebiscit polític".

Tot i els resultats, la plataforma assegura que seguiran reivindicant la reforma per donar prioritat a la mobilitat eficient prioritzant el transport públic, el respecte pel medi ambient i la millora de la salut i la qualitat de vida dels ciutadans.