La patronal dels VTCs: "El decret expulsa Uber i Cabify de Barcelona"
VTCs aturats a l'avinguda Diagonal de Barcelona

La patronal dels VTC: "El decret expulsa Uber i Cabify de Barcelona"

Denuncien que significarà el tancament de 73 empreses i deixarà sense feina gairebé quatre mil treballadors

RedaccióActualitzat

"És un decret pel qual s'expulsen literalment aplicacions com Uber i Cabify de la ciutat de Barcelona, es tanquen 73 empreses i se'n van al carrer gairebé quatre mil treballadors."

Josep Maria Goñi, president d'Unauto VTC Catalunya, ha estat així de contundent a la roda de premsa que ha fet aquest dijous la patronal més important de lloguer de vehicles amb conductor.

Goñi ha demanat la dimissió del Conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet. El fan directament responsable "d'intentar destruir el sector de lloguer de vehicles amb conductor a Catalunya":

"No ha sabut plantar cara als grups violents que actuen en el sector del taxi i els ha promès coses que sap que no pot complir perquè són il·legals, perquè posen en risc el futur de les finances de Catalunya i perquè generarà un conflicte social d'imprevisibles conseqüències".

El president estatal d'Unauto VTC, Eduardo Martín, ha titllat de mentida l'afirmació del conseller segons la qual Catalunya es podria quedar sense les plataformes Uber i Cabify, però no sense el sector de VTC. Ha afirmat que el decret "expulsa de Catalunya tot el sector de VTC, no només les plataformes de mobilitat. També s'ha queixat de les raons per les quals, segons ell, s'ha elaborat el decret llei:

"Ha cedit al xantatge del taxi i s'ha posat de genolls davant la seva pressió. Ha bloquejat la ciutat de Barcelona i ha obert la porta que qualsevol pugui obtenir els seus objectius mitjançant amenaces i violència."

Martín també ha explicat que això perjudicarà tots els ciutadans, que hauran d'assumir la indemnització que reclamaran, d'uns mil milions d'euros, que equival al 9% del pressupost en sanitat i al 20% d'educació. A més, s'haurà d'afrontar un acomiadament massiu de persones moltes de les quals provenien de l'atur de llarga durada.

Sobre el temps d'antelació per obtenir un servei, que serà un mínim de quinze minuts i extensiu fins a una hora si ho decideix l'ens local, han explicat que el taxi sempre havia treballat en parada i mà alçada i que la VTC sempre ha estat precontractada. I que quan el taxi va començar fa anys a treballar amb radioemissores ells no varen posar-hi objeccions.

Tots dos dirigents de la patronal han manifestat que aquest no és l'únic problema. També els afecta que entre servei i servei hagin de tornar a la base. O que els usuaris no puguin fer servir aplicacions per saber quins vehicles hi ha disponibles a la zona.

Per tot això, també han fet una crida al president Quim Torra perquè aturi el decret llei. Un decret llei que, afirmen, només han pogut conèixer a través dels mitjans de comunicació perquè no se'ls ha enviat ni un esborrany.

Sobre els acomiadaments, han explicat que depèn de cada empresa. Moltes han dit que l'endemà mateix que entri en vigor el decret llei començaran a acomiadar. Algunes han dit que ja han començat a aplicar un ERO.

A la roda de premsa han intervingut també dues treballadores. María José Delgado ha volgut deixar clar que no són intrusos i que sempre compleixen la normativa. I ha explicat que molts provenen d'altres sectors on se'ls han tancat les portes i que aquí els hi han obert.

Per la seva banda, Esther Blanch s'ha preguntat com s'ho farà, ara als seixanta anys, per dur diners a casa. També ha demanat la mediació del conseller de Treball.

ARXIVAT A:
MobilitatTaxisVTC
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut