Autoritats de Ports de la Generalitat, la Confraria de Pescadors de Deltebre i l'Ajuntament de Deltebre davant la porta de la sala de subhasta …
Autoritats de Ports de la Generalitat, la Confraria de Pescadors de Deltebre i l'Ajuntament de Deltebre davant la porta de la sala de subhasta de la nova llotja del port fluvial

La nova llotja del port fluvial de Deltebre estarà en marxa a principis de l'any que ve

Actualitzat

ACN Deltebre - La nova llotja del port fluvial de Deltebre (Baix Ebre) estarà en marxa a principis de l'any que ve. És una reivindicació històrica dels pescadors de la Confraria Sant Joan que acabaran amb els transports de peix fins al poble (a 10 quilòmetres) i molts altres entrebancs. Els pròxims mesos s'ha de licitar la gestió i equipar l'edifici, que ha costat 1 MEUR -per l'augment de costos dels materials-. Ports de la Generalitat està estudiant l'encaix legal per fer la concessió de la gestió de la subhasta i de l'espai gastronòmic a la mateixa Confraria. L'edifici té un 60% d'autoeficiència energètica i permet un itinerari turístic per observar l'activitat pesquera i gaudir de l'entorn de la desembocadura de l'Ebre i dels productes de proximitat.

Encara falta equipar l'edifici, que es va començar a construir a final de l'any passat, així com la sala de la subhasta de peix, els magatzems o el bar restaurant, però el secretari de Mobilitat i Infraestructures si president de Ports, Isidre Gavín, ha fet "l'última visita d'obres" a la nova llotja del port de Deltebre, acompanyat de l'alcalde de Deltebre, Lluís Soler, el director general de Ports, Pere Vila i el patró major i el secretari de la Confraria de Deltebre, Lluís Àngel Casanova i Pasqual Chacón.

Chacón ha remarcat, emocionat, que amb aquest reivindicat equipament, els pescadors de Deltebre acaben amb moltes incomoditats (de temps, de transport, d'agilitat) que els suposava transportar el peix des del port fluvial fins a les dependències que tenen al poble, a uns deu quilòmetres. "Som un sector amb molt i futur, tenim capacitat, tenim demanda d'amarratges que no poden aportar i aquesta infraestructura era molt important. Era continuar o morir", ha sentenciat. La flota de la Confraria és de 24 embarcacions d'arts menors.

Ports està estudiant l'encaix legal per fer la concessió de la gestió de la subhasta i de l'espai gastronòmic a la mateixa confraria. "Volem que el sector de la pesca es guanyi millor la vida i treballi amb millors condicions i més qualitat", ha defensat Isidre Gavín, president de Ports de la Generalitat. "Si aconseguim el marc legal per fer la concessió a la Confraria, aconseguiríem que ho gestioni algú que vetllarà perquè funcioni perfectament i ho cuidarà, i que el marge econòmic també es quedi directament el sector de la pesca", ha argumentat.

Amb l'augment de costos, la inversió per construir l'edifici ha ascendit a un milió d'euros (respecte dels 800.000 euros inicials) i s'ha dissenyat -amb complicitat amb la Confraria- perquè integri pesca, turisme i sostenibilitat. És una llotja amb un 60% d'autoeficiència energètica, permetrà fer un itinerari turístic per observar l'activitat pesquera, i també gaudir de l'entorn de la desembocadura de l'Ebre i dels productes de proximitat en un espai gastronòmic que s'ha ubicat a la segna planta amb un menjador i dues grans terrasses exteriors.

Gavín ha insistit que la nova llotja de Deltebre ha de ser un "punt d'atracció" del turisme al voltant del sector pesquer. "Que es pugui degustar el producte que es pesca aquí, que la gent pugui venir a veure la subhasta i com arriben les barques del peix i que faci valer l'activitat pesquera", ha dit el president de Ports.

La llotja

La nova llotja té tres espais, un de recepció del peix, la sala de subhastes amb grades i l'espai de distribució i manipulació. A l'edifici hi haurà cambra frigorífica, magatzem, una zona administrativa i una sala de reunions. L'edifici té instal·lades 72 plaques fotovoltaiques a la coberta que produiran 20 kW d'energia elèctrica - reduint l'emissió de CO2 en 10 tones-.

Anar al contingut