smartphone
Madrid

La meitat dels joves ja naveguen per internet només a través del mòbil

Consumeixen entre el 90% i el 100% del seu temps a la xarxa en una pantalla de mòbil

RedaccióActualitzat

Amb 10 anys de smartphones a les butxaques, els mòbils estan desbancant els ordinadors entre els joves per convertir-se en l'únic dispositiu que utilitzen per navegar per internet.

Segons recull l'estudi "Societat digital a Espanya 2017" de Telefónica, el 50% dels joves ja són "mobile first" aquest 2018, ja que consumeixen entre el 90% i el 100% del seu temps a la xarxa en una pantalla de mòbil.

De fet, fins a un 86% dels joves d'entre 16 i 29 anys tenen un telèfon intel·ligent i ja l'usen com a dispositiu de referència per a quatre activitats: missatgeria instantània (81,7%), accés a xarxes socials (77,5%), consum de música (65,2%) i vídeos en streaming (52,2%). L'informe ho ha analitzat en els mercats en què la companyia està implantada.

Notícia relacionada: Posar la pantalla en blanc i negre, una estratègia per reduir l'addicció al mòbil

 

L'ús de les apps de missatgeria es dispara

De l'entorn mòbil, el que més ha revolucionat la vida digital dels usuaris durant aquests 10 anys han estat les aplicacions, que van néixer el 2008. Vuit anys després, el 2016, el seu ús va augmentar un 11% respecte a l'any anterior i el temps mitjà invertit pujava un 69%.

El creixement es dispara en les apps de missatgeria i comunicació, amb un creixement anual del 394% del temps que hi dediquen els usuaris.

Aquest creixement tan alt es consolida preferentment en el públic adolescent, que es decanta per apps que fusionen el consum de continguts multimèdia amb l'entreteniment, com YouTube, Instagram, Facebook o SnapChat, un fenomen conegut com a "communitainment".

 

Creixen les apps relacionades amb el dia a dia

El 2016 va canviar el tipus d'apps més demandades respecte a l'any anterior. Una de les categories fins aleshores dominants, els jocs per a mòbils, van baixar un 15% i les de personalització, fins a un 46%. Van pujar, en canvi, un 44% les de comunicació, un 43% les d'esports i un 30% les de negocis.

Per tot plegat a Espanya va créixer l'any passat un 120% el tràfic de dades mòbils, en part també pel desplegament primerenc de la xarxa 4G, que arriba al 94% de la població.

Notícia relacionada: Alerten de l'abús de mòbils i tauletes com els nous mainaders tecnològics

Es reactiven les vendes de smartphones

Tot i que semblava que les vendes de telèfons intel·ligents havien tocat sostre amb un creixement del 0,2% entre el primer trimestre del 2015 i el 2016, l'any passat les vendes mundials van augmentar un 6% per l'aparició de nous hàbits de consum, sobretot entre els més joves, i l'augment de la demanda en mercats emergents.

El 2016 el nombre de línies va superar per primera vegada la població mundial, una tendència que es va consolidar el 2017 amb 103 línies per cada 100 habitants.

ARXIVAT A:
Digital InternetXarxes socials Apple
Anar al contingut