La Marató de TV3 desplega la campanya de sensibilització i difusió sobre les lesions medul·lars i cerebrals adquirides

Avui s'ha presentat la campanya de sensibilització i difusió social sobre les lesions medul·lars i cerebrals adquirides que precedirà l'edició 2010 de "La Marató de TV3". L'acte, celebrat a l'Auditori de TV3, ha estat conduït pel president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i de la Fundació, Enric Marín, que ha estat acompanyat per la directora de RSC i de la Fundació La Marató de TV3, Carme Basté, el director de "La Marató de TV3", Xavier Abad, el director creatiu de Màrqueting de TVC, Carles Checa, i els experts en lesions medul·lars Dr. Miquel Ángel González Viejo, de l'Hospital Vall d'Hebron, i en lesions cerebrals adquirides, Dra. Montserrat Bernabeu, de l'Institut Guttmann.

La Marató de TV3 desplega la campanya de sensibilització i difusió sobre les lesions medul·lars i cerebrals adquirides

Avui s'ha presentat la campanya de sensibilització i difusió social sobre les lesions medul·lars i cerebrals adquirides que precedirà l'edició 2010 de "La Marató de TV3". L'acte, celebrat a l'Auditori de TV3, ha estat conduït pel president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i de la Fundació, Enric Marín, que ha estat acompanyat per la directora de RSC i de la Fundació La Marató de TV3, Carme Basté, el director de "La Marató de TV3", Xavier Abad, el director creatiu de Màrqueting de TVC, Carles Checa, i els experts en lesions medul·lars Dr. Miquel Ángel González Viejo, de l'Hospital Vall d'Hebron, i en lesions cerebrals adquirides, Dra. Montserrat Bernabeu, de l'Institut Guttmann.
Actualitzat
En la seva intervenció, Enric Marín ha qualificat "La Marató de TV3" com un "fet insòlit que només pot posar en marxa un grup de comunicació amb vocació de servei públic com la CCMA". L'èxit de "recaptació i de penetració social de "La Marató" és d'un mèrit extraordinari", ha destacat Marín, que també ha recordat l'important volum de recursos econòmics, prop de 90 milions d'euros, que aquest projecte ha recaptat en 19 edicions. La directora de la Fundació, Carme Basté, ha presentat la campanya de difusió i sensibilització social sobre les lesions medul·lars i cerebrals adquirides, que es difondrà pel territori català mitjançant diversos suports gràfics (díptics, cartells i banderoles) i un potent acció divulgativa als centres educatius. En el marc d'aquesta acció s'impartiran més de 3.000 conferències, que acostaran la realitat de les lesions als joves, un públic "especialment permeable a les patologies que tractem aquest any", segons ha explicat la directora de la Fundació. Basté també ha destacat el protagonisme de la societat civil catalana en "La Marató", que organitzarà "més de 1.200 activitats populars" per donar suport a aquest projecte. La directora de la Fundació ha presentat la Fira de Barcelona com a nova seu telefònica i centre d'operacions de "La Marató de TV3", i el nou telèfon del programa, 905 11 50 50. Carles Checa, director creatiu de Màrqueting de TV3, ha estat l'encarregat de presentar la campanya gràfica de "La Marató 2010" i ha avançat alguns detalls de l'espot, que s'estrenarà el 15 de novembre. Amb una imatge "molt bàsica i de gran potència visual", la campanya d'enguany pretén traslladar a la societat la "sensació d'immobilitat que pateixen les persones que tenen una lesió medul·lar o cerebral", segons ha explicat Checa. Sobre l'espot, peça clau de la campanya de difusió, Checa ha avançat que incidirà novament en els valors de solidaritat i altruisme i que en aquesta ocasió es basarà en una història verídica, la de l'equip Hoyt, format per un pare i un fill que, tot i patir una lesió cerebral, participa en competicions atlètiques. El director de "La Marató de TV3", Xavier Abad, ha presentat un nou recurs tecnològic i didàctic, la realitat augmentada, que "La Marató" emprarà aquest any per primera vegada per fer més entenedores les patologies tractades. Mitjançant imatges reals i virtuals, aquest dispositiu, disponible al web de la marató, permetrà projectar un cervell i una medul·la espinal en 3D, que ajudaran a entendre el funcionament del sistema nerviós i com les lesions el poden afectar. Finalment, el Dr. Miquel Àngel González Viejo, cap clínic de la Unitat de lesions medul·lars de l'Hospital Vall d'Hebron i a la Dra. Montserrat Bernabeu, cap de la Unitat de lesions cerebrals adquirides de l'Institut Guttmann, han exposat a l'auditori les línies bàsiques d'aquestes lesions i cap on s'encamina la recerca en aquest àmbit. La projecció del vídeo divulgatiu que servirà com a suport a les conferències divulgatives als centres educatius i el making of de la campanya gràfica han completat l'acte d'avui. Podeu ampliar la informació sobre la campanya de difusió i sensibilització consultant el dossier adjunt o posant-vos en contacte amb el Departament de Comunicació de la Fundació La Marató de TV3. Podeu consultar el dossier de premsa a l'àrea restringida de la sala de premsa. Si no en sou usuaris, registreu-vos aquí.

DOCUMENTS RELACIONATS