Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

La línia de tren del Maresme, engolida pel mar: "No val seguir fent pedaços"

Els alcaldes de la zona demanen que es facin inversions urgents i es prenguin mesures definitives per traslladar la línia ferroviària a l'interior

Actualitzat

Fa 12 anys que hi ha un pla vigent per treure el tren del front marítim i traslladar-lo a l'interior dels municipis del Maresme. El tram on aquest diumenge hi ha hagut l'esvoranc que ha obligat a tallar la circulació ferroviària, la via del tren passa ara arran de mar i es traslladaria a la part alta de Calella, Pineda, Santa Susanna i Malgrat, igual que a la resta del recorregut. Una obra faraònica que valdria més de dos mil milions d'euros i no s'ha executat.

 

"Si una solució nova, per l'interior, vol dir un període de temps considerable, segurament durant aquest temps hauríem de seguir fent pedaços per mantenir el servei. El que no val és seguir fent pedaços i no actuar en la nova solució", diu Josep Maria Carrera, coordinador del Pla Territorial Metropolità de Barcelona.

Pedaços com una doble barrera que s'ha construït entre Sant Pol i Canet. Els alcaldes del Maresme també consideren que això no és suficient.

La línia del Maresme és la més antiga de la península ibèrica (CCMA)

"Ha passat a Montgat, a Vilassar de Mar, a Cabrera, a Calella; és una qüestió que es va repetint cíclicament", explica Damià del Clot, president del Consell Comarcal del Maresme i alcalde de Vilassar de Mar. "O s'inverteix o aquests problemes vinculats al canvi climàtic succeiran cada cop amb més freqüència", alerta.

L'alcaldessa de Malgrat, Sònia Viñolas, explica que cada cop que hi ha temporal el mar es menja part de la costa i que ja es veia des de fa un parell de setmanes que podria passar el que finalment ha passat perquè les onades anaven descalçant. Aquí, recorda que els geòlegs fa anys que alerten que "tot això avança i serà inviable" si no es prenen les mesures adients.

I ho corrobora Albert Zanca Brossa, alcalde Sant Pol de Mar: "En un moment o altre, les vies s'hauran de treure, perquè el mar se les menjarà. Està cantat que hauran de desaparèixer".

La línia més antiga

La línia del Maresme és la més antiga de la península Ibèrica. Els trens circulen entre Barcelona i Mataró des del 1848. En aquell moment, el mar no semblava una amenaça. 174 anys després, la situació ha canviat.

En municipis com Arenys, hi ha trams on pràcticament no hi ha platja. I per tant, l'aigua és a tocar de les vies del tren. I en dies de temporal, això complica molt la situació.

Com el 2020, amb el temporal Gloria, que va fer evident la vulnerabilitat d'aquesta línia de tren, amb afectacions als edificis de les estacions, inundacions i sorra a la vies.

 

ARXIVAT A:
Infraestructures
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut