La línia 9 del metro, més tard que la Sagrada Família
El tram pendent, un any més de retard

La línia 9 del metro no s'acabarà abans del 2027 després de l'enèsim endarreriment

La represa de les obres del tram central s'endarrereix un any perquè el crèdit per pagar-les no arribarà fins que la Generalitat tingui pressupostos aprovats

Actualitzat

La represa de les obres de la línia 9 del metro s'haurà de tornar a endarrerir. El tram central de 16 quilòmetres entre la Sagrera i la Zona Universitària fa anys que està aturat i, ara, com que no s'han aprovat els pressupostos, les obres es congelen, com a mínim, un any més.

La reactivació de les obres, prevista per a finals d'aquest 2019, depenia del fet que es fes efectiu un crèdit -ja aprovat- del Banc Europeu d'Inversions, per valor de 740 milions d'euros.

Però l'entitat no prestarà els diners de la primera anualitat sense que estigui aprovada una partida de retorn recollida en uns pressupostos. Segons Economia, l'endarreriment es deu als límits de dèficit previstos per aquest any.

Així, doncs, els 16 quilòmetres de la línia que ha d'enllaçar la Sagrera amb la Zona Universitària continuen esperant. Com la tuneladora que ha de perforar els 4 quilòmetres pendents entre la plaça Lesseps i el passeig Manuel Girona, a Pedralbes, i que està parada des del 2011.

 

 

Els primers trens, el 2024
 

Les previsions inicials de la Generalitat passaven perquè la tuneladora reprengués les obres del tram central pendent aquest any, de manera que els combois podrien començar a circular-hi el 2023 i s'enllestirien totes les estacions el 2026.

La falta de diners endarrerirà aquest calendari com a mínim un any, de manera que els primers trens no s'esperen fins al 2024 i l'acabament de tota la línia el 2027.

 

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut