Un comboi de la línia 5 del metro (ACN/Albert Cadanet)
Un comboi de la línia 5 del metro (ACN/Albert Cadanet)

La línia 5 del metro de Barcelona ja funciona en tot el trajecte després de les obres

Ha estat tallada per obres entre les estacions de la Sagrera i el Carmel durant els mesos de juliol i agost

Redacció/ACNActualitzat

Aquest dijous torna a entrar en servei, al cent per cent, la línia 5 del metro de Barcelona. Ha estat tallada els mesos de juliol i agost per obres que s'han fet al tram que va des de la Sagrera fins al Carmel.

Els treballs han consistit en la renovació de la via, amb l'objectiu de reduir les vibracions que provocava el pas dels combois, que eren perceptibles des del carrer i en alguns habitatges. En total s'han renovat 3 quilòmetres de via.

L'Ajuntament de Barcelona espera haver eliminat el 45% de les vibracions de tota la línia de metro amb les obres de l'L5, segons ha dit aquest dilluns la presidenta de TMB i regidora de Mobilitat, Laia Bonet. Tot i que aquest és l'objectiu, Bonet ha admès que els propers dies faran tests per comprovar de manera definitiva en quin grau s'han eliminat les vibracions.

Les obres de la línia blava, que aquest dijous recupera el ple funcionament després de dos mesos de treballs i afectacions a la via, han suposat substituir 12.000 metres cúbics de les pedres petites (balast) que hi havia sota els raïls per 12.000 metres cúbics de formigó, que també esmorteeix les vibracions i, a més a més, drena més bé l'aigua. També s'han instal·lat 20.000 fixacions antivibratòries per millorar l'esmorteïment de la via.

Les obres han costat 15 milions d'euros.

Després d'un primer període d'obres que es va fer per Setmana Santa, entre les parades de Congrés i Verdaguer, i que va incloure treballs preparatoris, l'actuació duta a terme els últims dos mesos ha renovat els tres quilòmetres de via entre l'estació de la Sagrera i la del Carmel.

El principal motiu que ha empès l'Ajuntament a renovar aquest tram entre la Sagrera i el Carmel de l'L5 ha estat, a més a més de renovar els materials de la infraestructura, la voluntat d'eliminar les vibracions que produïa el pas del metro, que suposava una molèstia per als veïns.

Les vibracions es devien a l'antiguitat de la infraestructura, construïda ara fa 60 anys.

Bonet ha comentat que els altres objectius d'aquesta renovació són millorar la fiabilitat de la línia i poder-ne fer un manteniment més eficaç, cosa que permet el formigó, un material que, recorda l'Ajuntament, aguanta més bé el pas del temps. De moment no s'ha previst que augmenti la freqüència de pas dels trens, tot i que Bonet ha precisat que la nova via ho permet.


La renovació de l'L4, l'estiu vinent

Pel que fa al calendari de les properes renovacions, Bonet ha dit que a la línia 4, al tram que va per sota la Via Laietana, hi cal una actuació similar a la que s'ha fet a la línia 5, perquè la via que hi ha allà té una antiguitat que també supera els 60 anys. La regidora de Mobilitat no ha donat una data concreta per aquestes obres, però les ha situades a l'estiu que ve.

L'entrada en funcionament de la totalitat de la línia 5 del metro coincideix amb la posada a la venda aquest dijous, 1 de setembre, dels nous bitllets amb descompte del 50% de TMB per als títols d'ús recurrent: la T-Usual i la T-Jove. La T-Casual, el bitllet de 10 viatges, es quedarà amb un descompte del 30%.

ARXIVAT A:
Metro
Anar al contingut