Barcelona

La implantació de les àrees verdes a Barcelona fa reduir un 5% el trànsit privat

La implantació de les àrees verdes d'aparcament als carrers de Barcelona sembla que ha comportat en part acomplir l'objectiu que es perseguia: reduir una mica el trànsit i millorar la mobilitat. Així ho veuen els ciutadans que han participat en un estudi del RACC, que també recull les crítiques que han aixecat les àrees verdes. Els no residents són els més perjudicats pel preu que han de pagar, que consideren excessiu.

Actualitzat
La millora del transport públic entre Barcelona i l'àrea metropolitana, l'ampliació d'aparcaments a llocs on es pugui accedir a diversos mitjans de transport i el manteniment d'un alt nivell de vigilància per prevenir la indisciplina són algunes de les recomanacions que fa la Fundació RACC després d'analitzar com influeixen les àrees verdes en la mobilitat. L'estudi encarregat per l'Ajuntament al RACC indica que la implantació de l'àrea verda a Barcelona, fa nou mesos, ha fet baixar un 5 per cent l'ús del vehicle privat, mentre el nombre d'aparcaments al centre de la ciutat també ha baixat un 12 per cent. El percentatge de places buides a les àrees verdes s'eleva al 25 per cent. A més, on es veu un important pas endavant és en l'aparcament als carrils de circulació, que ha baixat un 49 per cent. L'enquesta del RACC que acompanya aquest estudi mostra com la majoria de barcelonins creuen que el preu de l'àrea verda per als no residents és massa alt, i que aquest sistema acabarà fent augmentar els desplaçaments en metro, bus o moto o a peu.
Anar al contingut