La Generalitat multa amb 8 milions les grans firmes de telefonia per apujar preus

L'Agència Catalana de Consum rep un allau de reclamacions pels augments unilaterals de les tarifes fet per Telefònica, Vodafone i Orange.
La Generalitat multa amb 8 milions les grans firmes de telefonia per apujar preus

La Generalitat multa amb 8 milions les grans firmes de telefonia per apujar preus

L'Agència Catalana de Consum rep un allau de reclamacions pels augments unilaterals de les tarifes fet per Telefònica, Vodafone i Orange.
Actualitzat
TEMA:
Economia de butxaca

La Generalitat acusa Telefònica, Vodafone i Orange d'haver apujat preus de manera unilateral i per això els vol sancionar amb 8 milions d'euros.

La conselleria d'Empresa i Competitivitat considera que aquest augment és "una pràctica abusiva", independentment que es pugui demostrar que s'han posat d'acord per fer-ho, cosa que l'autoritat de la competència hauria de decidir.

 

Telefònica és la que haurà de pagar més, en cas que les multes es mantinguin, un cop fetes les al·legacions

La multa més alta, de 5 milions, serà per a Telefónica. En el cas de Vodafone, són prop de dos milions. Per a Orange, 1,1 milions.

La Generalitat va obrir l'expedient l'any passat quan l'Agència Catalana de Consum va rebre una allau de reclamacions de clients de les tres principals operadores de telefonia perquè els havien encarit les quotes de manera unilateral.

 

Tant si l'augment de preus va ser coordinat com si no, Consum ho considera "una pràctica abusiva"

Segons Joaquim Ferrer, secretari d'Empresa i Competitivitat, les companyies no van informar degudament els seus clients de la modificació de tarifes.

"No es queixaven del servei, com és habitual -explica Ferrer- sinó pel que semblava un canvi preus de coordinat i que en cap cas es justificava."

 

Consum va rebre l'any passat més de 16.000 reclamacions. Una tercera part van ser contra les firmes de telefonia

Consum ho considera una pràctica abusiva i ara els dona 10 dies per presentar al·legacions. Però des de l'Agència se senten frustrats perquè molts d'aquests expedients acaben a la via judicial i la resolució final s'allarga.

Consum va rebre l'any passat més de 16.000 reclamacions i, d'aquestes, una tercera part van ser contra les empreses de telefonia i internet.

ARXIVAT A:
Economia de butxaca