La Generalitat busca finançament privat per a les obres de la Línia 9

La Generalitat busca noves fórmules per finançar les obres de la Línia 9 del metro, que s'han encarit el doble del previst. Per aquest motiu ha obert la porta al capital privat i farà una concessió de 30 anys per a la construcció, conservació i manteniment de la infraestructura, que costarà 6.500 milions d'euros. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha avançat que el nou contracte es podria signar abans de finals d'any i l'acord inclourà un pagament inicial de 770 milions corresponents a l'obra ja executada.
La Generalitat busca finançament privat per a les obres de la Línia 9
Barcelona

La Generalitat busca finançament privat per a les obres de la Línia 9

La Generalitat busca noves fórmules per finançar les obres de la Línia 9 del metro, que s'han encarit el doble del previst. Per aquest motiu ha obert la porta al capital privat i farà una concessió de 30 anys per a la construcció, conservació i manteniment de la infraestructura, que costarà 6.500 milions d'euros. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha avançat que el nou contracte es podria signar abans de finals d'any i l'acord inclourà un pagament inicial de 770 milions corresponents a l'obra ja executada.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

La Generalitat ha modificat la fórmula de finançament de la Línia 9 del metro, amb l'entrada de capital privat per mitjà d'una concessió a 30 anys per a la construcció, conservació i manteniment d'aquesta infraestructura, que costarà 6.507 milions d'euros (sense interessos), el doble del que es preveia en un inici.

Així ho ha explicat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, que també ha anunciat que aquest divendres es licitaran les concessions de les 26 estacions dels trams I (Terminal-Amadeu Torner) i IV (Gorg-Sagrera/Meridiana) per un import total de 1.620 milions d'euros, juntament amb altres actuacions de nova inversió per valor de 350 milions més.

En el moment de firmar el contracte, previst per abans de finals d'any, les concessionàries hauran de fer un pagament inicial corresponent a l'obra ja executada fins ara, uns 773 milions d'euros, que ajudarà al finançament futur de la resta de la línia, segons ha manifestat Nadal.

L'anunci de buscar finançament privat arriba el mateix dia que el president de la Generalitat, José Montilla, lamentava les dificultats del govern català per invertir en infraestructures a causa de la manca de recursos derivats de l'actual sistema de finançament. Montilla, però, ha avisat que el govern continuaria invertint, malgrat les dificultats.

Quan estigui en ple funcionament, l'any 2014, la Línia 9 serà una de les més llargues d'Europa, amb 47,8 quilòmetres i 52 estacions.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS