La Fira Mediterrània genera un impacte econòmic de 3 MEUR a Manresa

ACN Manresa.-Un nou estudi sobre la Fira Mediterrània de Manresa revela que l'impacte econòmic que genera el certamen a la capital del Bages supera els 3 MEUR, un 16% més que fa cinc anys. Aquest increment s'explica per l'augment de visitants a la fira i perquè la gent que ha vingut gasta més. L'anàlisi, elaborat per la Fundació Universitària del Bages (FUB), també demostra que, malgrat la reducció pressupostària del certamen -que actualment se situa al voltant de l'1,1 MEUR- per cada euro invertit a la fira se'n generen entre 10 i 13, una xifra que, segons el responsable d'emprenedoria de la FUB, Marc Bernadich, situa la Mediterrània entre els millors. Tot i això, Bernadich ha posat sobre la taula la necessitat d'atraure el públic més jove que és el menys afí a la fira i el que menys gasta.

L'estudi, encarregat per la FUB, ha servit per actualitzar les dades recollides fa cinc anys. La metodologia utilitzada ha estat la mateixa que l'aplicada a l'edició del 2010, fet pel qual ha estat possible comparar les dades. "L'anàlisi ha servit per mirar què ha passat durant aquests cinc anys", ha explicat el responsable de l'estudi, Marc Bernadich. La metodologia utilitzada s'ha basat en dues fonts d'informació. D'una banda, les 307 entrevistes fetes a peu de carrer durant els dies de la fira, i de l'altra, les deixalles que es van generar a la capital del Bages. A més, els resultats també s'han dividit tenint en compte la població més afí a la Mediterrània i la menys afina, que majoritàriament és el públic jove. L'estudi revela que la despesa dels visitants ha crescut un 30% respecte el 2010 i la mitjana se situa als 22,67 euros. Per altra banda, possiblement incentivat pel canvi de dates, l'afluència de públic també ha crescut un 11% (entre 98.000 i 120.000 visitants). Aquests dos factors han provocat un increment de l'impacte econòmic que, segons l'estudi, l'any 2015 va ser de 3 MEUR.Tot i que el pressupost de la Fira és més ajustat que el del 2010, el retorn de cada euro invertit ha passat de 8 a 12 euros. L'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, ha celebrat els resultats "en un moment en que cada euro gastat dels pressupostos públics ha de ser avaluable i quantificable". El públic jove, l'assignatura pendent L'anàlisi elaborat per la FUB demostra que el públic més afí és el que més gasta, en canvi el menys afí -que majoritàriament són els joves- són els que gasten menys. En aquest sentit, Bernadich ha posat sobre la taula el repte de la Mediterrània per aconseguir atraure el públic jove i millorar així encara les més les seves xifres econòmiques. El nou projecte de Sanjosex i Carles Belda guanya el premi Teresa Rebull La roda de premsa d'aquest dimarts també ha servit per anunciar el guanyador del premi Teresa Rebull. Carles Belda i el grup Sanjosex encapçalen el projecte escollit per la primera edició del guardó al millor projecte de producció musical en cultura popular i tradicional. La proposta, que porta per títol 'Càntut', neix íntimament lligat al cançoner online 'Càntut: Cançons i músiques dels avis', que aglutina el cant de tradició oral de les comarques gironines, amb més d'un miler de cançons documentades. Com a guanyador del premi Teresa Rebull, l'estrena de l'espectacle tindrà lloc a la Fira Mediterrània de Manresa entre el 6 i el 9 d'octubre. Posteriorment es veurà als festivals Càntut de Cassà de la Selva i a Barcelona dins el Connexions.

Anar al contingut