Un treballador a la línia de producció del Seat León a la fàbrica de Martorell (Europa Press)
Un treballador a la línia de producció del Seat León a la fàbrica de Martorell (Europa Press)

La falta de xips atura la indústria del cotxe i dobla els terminis per comprar-ne

El retard en l'arribada de components electrònics des de la Xina afecta totes les marques

RedaccióActualitzat

La fàbrica de la Seat a Martorell pararà la producció dilluns i dimarts que ve per la falta de semiconductors, un problema que s'ha convertit en una constant des de l'esclat de la pandèmia.

8.500 treballadors s'hauran de quedar parats per la falta de components electrònics provinents de la Xina. No és un cas aïllat: el mateix han hagut de fer altres fabricants aquí i a la resta d'Europa.

 

Les tres línies de producció de Martorell havien tornat a operar al 100% aquesta setmana, coincidint amb la tornada de les vacances. Després de l'aturada de dos dies, està previst que la producció es reprengui el 8 de setembre en totes les línies, encara que amb una activitat per sota de l'habitual.

Des de l'inici de la pandèmia hi ha escassetat, entrebancs i retards en el subministrament des de l'Àsia i això ha alentit el ritme de producció de la indústria de l'automòbil.

Els concessionaris, tot i la baixa de vendes, han vist reduïts dràsticament els estocs. Per a alguns models s'ha duplicat el termini de lliurament dels vehicles. I fins i tot hi ha compradors que s'hauran d'esperar fins a finals d'any o fins i tot a començaments del que ve per tenir el vehicle que volen.

Per als que no es puguin esperar tants mesos a canviar el cotxe, una opció són els vehicles de segona mà. La situació actual ha fet que hagi augmentat la demanda de cotxes d'ocasió i, sovint, també els preus.

ARXIVAT A:
Mobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut