Imatge del mercat de la Constitució el 23 de novembre de 2021. (Horitzontal)
Imatge del mercat de la Constitució el 23 de novembre de 2021. (Horitzontal)

La Diputació de Barcelona posa en marxa una campanya per reduir el consum de plàstics d'un sol ús als mercats

Actualitzat

ACN Viladecans.-Viladecans, Rubí i Manresa són els tres municipis que participaran en la prova pilot impulsada per la Diputació de Barcelona per reduir el consum de plàstics d'un sol ús als mercats municipals. Sota el lema 'Mercats sostenibles. Adeu als plàstics d'un sol ús!', la iniciativa preveu diferents accions per conscienciar paradistes i clients de la importància de reduir residus, principalment plàstics, mitjançant l'ús de bosses de roba, envasos reutilitzables o el carretó en les compres diàries. "Un petit gest com aquest pot fer molt pel nostre planeta", ha destacat Ana Maria Martínez, diputada de la Diputació de Barcelona i alcaldessa de Rubí durant la presentació de la iniciativa al mercat de la Constitució de Viladecans.

La campanya es durà a terme al Mercat Municipal de Rubí, al Mercat Puigmercadal de Manresa; i al de la Constitució de Viladecans.Entre les accions previstes, destaca el passaport que els paradistes donaran als seus clients amb diversos consells i deu caselles a segellar per cada compra que es faci amb un envàs o bossa reutilitzable. Quan s'aconsegueixin 10 segells, s'obtindrà una bossa de reixeta, que servirà per seguir fent les compres de forma sostenible.Participació d'alumnes d'ESOA més, en aquesta campaña es vol fer partícep a l'alumnat d'ESO dels instituts municipals a través d'un projecte educatiu d'Aprenentatge i Servei (ApS), una innovadora metodologia educativa especialment dirigida als centres educatius que combina l'adquisició de competències per part de l'alumnat amb un servei a la comunitat. La fase d'aprenentatge tindrà lloc als instituts i la de servei principalment als mercats. Així, a l'aula els joves descobriran els impactes que tenen els plàstics d'un sol ús i el model d'usar i llençar, i al mercat transmetran els valors apresos. Pel diputat d'Acció Climàtica de la Diputació de Barcelona, Xesco Gomar, la participació dels joves en la campanya és estratègica perquè "són el present" i el "motor" que ha de fer possible el canvi que aturi i reverteixi l'actual desastre ecològic i mediambiental. "Aquesta no és una campanya més perquè no hi ha pla B", ha reblat. En aquest mateix sentit, l'alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, ha recordat que els joves van ser cabdals per impulsar el reciclatge i que també ho seran per eliminar els plàstics d'un sol ús fent "d'educadors" perquè la gent que porta tota la vida fent les coses d'una manera agafi ara nous hàbits més sostenibles.

Anar al contingut