La Diada i la Via Lliure a Twitter
La Diada i la Via Lliure a Twitter
Barcelona

La Diada i la Via Lliure tornen a monopolitzar la conversa a Twitter per l'Onze de Setembre

Les etiquetes per la Diada i la Via Lliure han acumulat unes 150.000 piulades i han estat "trending topic" a Espanya i al món

RedaccióActualitzat

La Diada i la manifestació a favor de la independència han tornat a regnar a les xarxes socials un any més. Twitter s'han omplert d'etiquetes per celebrar l'Onze de Setembre i per reivindicar diversos missatges polítics.

En aquest mapa es pot veure com s'ha piulat arreu del món sobre la Via Lliure. No només a Catalunya, sinó també a Espanya, a Europa -especialment al Regne Unit-. I a diversos punts d'Amèrica.

I aquest és el mapa d'intensitat de la jornada amb les etiquetes #ViaLliure11S, #Diada2015, #ViaLliure i #SomViaLliure

En total, les quatre etiquetes han reunit 143.000 tuits. #ViaLliure11S ha arribat a ser trending topic al món amb més de 70.000 tuits. #Diada2015 ha acumulat 40.000 i #ViaLliure, 18.000.

L'explosió de "We are Catalonia"

A les 20.14, l'Assemblea Nacional Catalana ha complert amb la tradició de les últimes mobilitzacions i ha fet pública una etiqueta especial per convertir-se en "trending topic" al món. I ho ha aconseguit. #WeareCatalonia s'ha enfilat al capdamunt d'un rànquing al món que, per moments, ha tingut un podi català amb l'etiqueta #11STV3 i #fuet, promogut amb ironia des de l'emissora Rac1:

 

Aquí es pot veure l'impacte de #WeareCatalonia en una hora:

 

Les etiquetes de la CCMA, líders

Els mitjans de la CCMA hem explicat la Diada amb les etiquetes #11STV3 i #11SCatRàdio. #11STV3 ha estat trending tòpic a Espanya durant 3,5 hores i al món durant diferents moments de la tarda. En total, s'han fet més de 24.000 piulades amb aquesta etiqueta i 5.000 més amb #11SCatRàdio.

S'han fet 25.000 tuits sobre el programa especial de TV3 i Catalunya Ràdio (segons l'empresa de medició d'audiència Kantar Media). 

El minut d'or del programa especial a Twitter ha coincidit amb les imatges del mosaic de la Via Lliure

Aquest mateix moment també ha estat un dels continguts més compartits a Twitter. El tuit que fèiem des del 324cat amb el mosaic.


De fet, la paraula mosaic s'ha convertit en una de les paraules més utilitzades durant aquest minut d'or. I molta gent ha fet servir aquesta imatge en altres xarxes socials, com Instagram.

El prorgama especial ha aconseguit un 70% de "share social"Set de cada deu persones que tuitejaven sobre programes de televisió a Espanya ho feien sobre el programa especial de TV3 i el 3/24.

Anar al contingut