La Covid fa aparcar la roba més formal i impulsa l'estil casual per teletreballar
Sastreries que confeccionen vestits a mida registren un descens important de vendes mentre que les grans cadenes de moda dissenyen noves peces de roba còmoda per treballar des de casa
La Covid fa aparcar la roba més formal i impulsa l'estil casual per teletreballar

La Covid fa aparcar la roba més formal i impulsa l'estil casual per teletreballar

Sastreries que confeccionen vestits a mida registren un descens important de vendes mentre que les grans cadenes de moda dissenyen noves peces de roba còmoda per treballar des de casa

Paula Brujats Rubirola Actualitzat
TEMA:
Comerç
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

La històrica Sastreria Baseiria, a Barcelona, fa dècades que confecciona vestits a mida i americanes per a homes i dones. Ha superat diverses crisis -la més greu va ser després dels Jocs Olímpics del 1992- però ara afronta, de nou, una situació complicada pel descens de vendes provocat per la pandèmia i pel teletreball.

Hi ha menys casaments, menys esdeveniments i més persones que treballen des de casa i que han canviat la roba formal d'oficina per peces més còmodes. És una tendència que afecta el sector de la confecció.

"Les vendes han caigut entre un 50 i un 60% i aixecar cada dia la persiana costa molts diners. S'ha de pagar el lloguer, l'electricitat i els treballadors. No es cus amb teletreball" lamenta Joan Baseiria, propietari de la Sastreria Baseiria.  

Joan Baseiria, propietari de la Sastreria Baseiria (CCMA)

Segons dades de l'associació Comertia, les vendes presencials als establiments de moda acumulen set mesos seguits de descens. Durant l'estat d'alarma van tocar fons amb caigudes d'entre el 50 i el 90%, però durant l'estiu no van recuperar les xifres del 2019 i el setembre encara van vendre un 4% menys que el mateix mes de l'any anterior.

L'empresa Señor, amb vuit botigues a Catalunya, també ha notat una davallada en la demanda de roba d'oficina. Venen menys americanes, menys camises i menys vestits amb corbata. Els compradors demanen roba més còmoda, més esportiva i menys formal.

És un canvi de tendència mundial, empès pel teletreball, que té repercussions importants en les empreses de confecció a molts països.

La pandèmia ha impactat de ple en el sector tèxtil (CCMA)

El preu de la llana s'enfonsa

A Itàlia, França i Alemanya, els vestits d'home van ser els articles de moda amb més descomptes i amb menys vendes el mes de setembre, segons dades de plataformes online de moda. L'impacte també es nota als Estats Units, on grans cadenes de roba d'oficina han tancat botigues i unes quantes han fet fallida.

El descens de compres també afecta els subministradors. Els dissenyadors de luxe italians han reduït les confeccions i a Austràlia, el productor mundial més gran de llana merina, que ven sobretot a Itàlia, ha registrat una caiguda de preus sense precedents

Els vestits més formals han quedat en segon pla (CCMA)

Malles, dessuadores i sabates còmodes per teletreballar

En aquest context, grans cadenes de moda han trobat una oportunitat per potenciar noves col·leccions de peces més còmodes. Malles de cotó orgànic, pantalons més elàstics i dessuadores que tant serveixen per treballar des de casa com per sortir al carrer són les peces que s'exposen als aparadors de marques com Mango.

"Els clients volen peces més versàtils i confortables, en aquest context en què la roba formal ha perdut pes" explica el director de relacions institucionals de Mango, Guillermo Corominas. 

Propostes confortables per treballar des de casa (CCMA)

Les vendes d'aquesta col·lecció ja representen el 10% del total de compres en la col·lecció de dona. Aquestes noves peces es compren, en gran part, a distància i a través d'internet.

ARXIVAT A:
Comerç

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut