La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, durant l'entrevista a "Els matins" de TV3
La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, durant l'entrevista a "Els matins" de TV3
Barcelona

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, reclama més formació per als docents

La consellera Irene Rigau s'ha mostrat convençuda que cal més formació per als professors universitaris. En una entrevista concedida a "Els matins" de TV3, Rigau ha explicat que és necessari millorar la formació a la universitat per aconseguir que el nivell dels universitaris que en el futur es dedicaran a la docència també sigui més alt. A més, la consellera d'Ensenyament s'ha mostrat a favor de la proposta del candidat del PSOE, Alfredo Pérez Rubalcaba, de crear un sistema semblant al MIR per als aspirants a professor.

Actualitzat
Més formació per als professors universitaris. Aquest és un dels objectius principals de la Conselleria d'Ensenyament que dirigeix Irene Rigau.

Segons Rigau, és fonamental que la formació dels docents universitaris millori perquè només d'aquesta manera millorarà també el nivell dels futurs docents escolars.

En aquest sentit, la consellera d'Ensenyament ha qualificat de "fantàstica" la proposta del candidat del Partit Socialista a les eleccions presidencials del 2012, Alfredo Pérez Rubalcaba, de crear un sistema semblant a l'actual MIR que fan els metges, per als aspirants a professor. Aquest sistema planteja que els candidats a ocupar una plaça pública primer hagin de superar pràctiques de formació a les aules.

Repassar durant l'estiu

D'altra banda, la consellera ha remarcat que és important que els nens aprofitin l'estiu per fer repàs perquè no pot ser que "estiguin tres mesos sense fer res i tornar a l'escola sabent menys que al juny".

En aquest sentit, Rigau s'ha mostrat convençuda de la necessitat de repensar una distribució més eficient del temps lectiu a les escoles i ha defensat l'obligatorietat dels quaderns d'estiu.

Segons la consellera d'Ensenyament, l'exigència a l'alumnat ha de créixer i per això la Conselleria s'ha de "replantejar els currículums formatius i assignar els temps que cal dedicar a cada àrea", i ha afegit que "els nous camps de la neurociència indiquen que l'exigència és un valor positiu per motivar i incentivar l'aprenentatge".

Finalment, ha defensat la Formació Professional i ha assegurat que "no es pot plantejar com a alternativa de segona a la universitat", perquè aquesta assegura un alt percentatge d'ocupació, i que des de la Conselleria s'intentarà millorar-ne el prestigi. D'aquesta manera, Rigau ha remarcat la necessitat d'assessorar i orientar millor els joves perquè triïn l'alternativa més adequada segons els seus interessos i aconseguir d'aquesta manera posar fi als prejudicis que hi hagut cap a aquest tipus d'educació.


Anar al contingut