La concessionària diu que les inversions estaven pressupostades per ampliar la xarxa i no per a manteniment

La concessionària del pont de Gènova no ha complert el 70% del pla d'inversions

La fiscalia investiga si l'empresa Atlantia va deixar d'invertir en tasques de manteniment en aquesta xarxa d'autopistes

Actualitzat

L'Autoritat Nacional Anticorrupció d'Itàlia ha obert una investigació per saber per què l'empresa concessionària del viaducte que es va desplomar a Gènova no ha complert les inversions previstes.

En concret, el grup Atlantia ha deixat en suspens un 73% del pressupost previst durant els últims anys per a les autopistes de Gènova.

 

 

La companyia ha fet un comunicat per defensar que aquestes inversions eren per ampliar la xarxa d'autopistes, però, en cap cas, eren per garantir el manteniment d'aquestes vies.

La multinacional ha afegit que si les inversions no es van poder completar "ha estat pels llargs retards de les institucions competents".

Atlantia ha anunciat, a més, que està preparant un informe econòmic que valori l'impacte dels comentaris negatius que el govern italià està fent de l'empresa arran de l'enfonsament del viaducte.

 

 

El govern està estudiant retirar la concessió de l'autopista A-10 de Genòva al grup Atlantia després que el viaducte s'enfonsés i causés la mort de 43 persones.

En aquest sentit, el viceprimer ministre, Matteo Salvini, s'ha mostrat contrari a la nacionalització de les autopistes italianes, si bé veuria amb bons ulls una cogestió entre el sector privat i el públic.

L'objectiu seria augmentar-ne la rendibilitat i poder reduir els peatges, que són els més alts d'Europa, segons els seus càlculs.

 

 

ARXIVAT A:
Gènova
Anar al contingut