La CCMA s'adhereix a la declaració institucional del 8 de març

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals assumeix el compromís de continuar impulsant la visibilitat i el respecte de les veus femenines en tots els àmbits a través dels mitjans de comunicació públics

 Amb la campanya "Veus que no veus. Per la visibilitat de les dones als mitjans de comunicació", l'Institut Català de les Dones  vol impulsar la visibilitat i influència de les dones en l'àmbit públic i demana als mitjans complicitat i implicació a l'hora de donar veu i representació en paritat a les veus femenines. La declaració del 8 de març reconeix el poder que exerceixen com a eina de transmissió dels valors i principis igualitaris, però també per a la perpetuació de les desigualtats i dels estereotips sexistes.

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, conscient de la influència dels discurs dels mitjans audiovisuals, recull en el Llibre d'estil el compromís  amb la presència equilibrada i igualitària d'homes i dones als continguts, així com amb la representació de la realitat social i, per tant, igualitària dels dos sexes, i plasmació de la diversitat de punts de vista entre dones i homes en els seus programes. De la mateixa manera, el Llibre d'estil obliga a utilitzar un llenguatge que no discrimini ni faci invisible cap dels dos sexes i a no reproduir patrons ni estereotips masclistes en el discurs dels mitjans.

En aquest sentit, i segons l'informe que va elaborar el Consell Audiovisual de Catalunya el 2017 –amb dades del 2016- sobre "Presència i representació de les dones en la informació", TV3 és la televisió en què les dones tenen més temps de paraula, amb un 31,1%, i, entre les ràdios, ho és Catalunya Ràdio, amb un 26,4%. L'informe situa la mitjana global en el 28,7%, i en el 24,8% quan l'anàlisi es circumscriu a les informacions de l'àmbit polític. Encara en l'àmbit de la política, quan s'analitzen programes de debat, els mitjans de la CCMA assoleixen la paritat entre els seus convidats, amb un 47,3% de presència femenina a TV3 i un 40,1% a Catalunya Ràdio.

Altres informes, com els del col·lectiu On són les dones, també posen de manifest que els mitjans de la Corporació són els tenen una representació més paritària d'homes i dones en les tertúlies d'actualitat.

 

 

 

 

Anar al contingut