La carretera és l'única alternativa per a milers de passatgers "atrapats" als aeroports

La paràlisi dels aeroports europeus ha obligat a cercar altres vies per arribar a destinació amb cotxes de lloguer, trens i autocars, que experimenten una demanda sense precedents. Els països on la clausura dels aeroports és pràcticament total els transports alternatius estan desbordats i en molts casos ja no poden oferir més places.
La carretera és l'única alternativa per a milers de passatgers "atrapats" als aeroports
Barcelona

La carretera és l'única alternativa per a milers de passatgers "atrapats" als aeroports

La paràlisi dels aeroports europeus ha obligat a cercar altres vies per arribar a destinació amb cotxes de lloguer, trens i autocars, que experimenten una demanda sense precedents. Els països on la clausura dels aeroports és pràcticament total els transports alternatius estan desbordats i en molts casos ja no poden oferir més places.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
La carretera és el principal recurs per als passatgers que han quedat atrapats a l'aeroport del Prat i el de Girona i que no poden tornar a casa. Ho fan a través de cotxes llogats, autocars i taxis que, en alguns casos, assumeixen serveis extraordinaris a ciutats europees, com París, Londres i, fins i tot, Estocolm.

La primera reacció, però, ha estat acudir als vehicles de lloguers i, després, als autocars, que han augmentat els serveis. El portaveu de Serveis Municipals de Barcelona, que gestiona l'estació d'autobusos Barcelona-Nord, Ramon Ferreiro, considera difícil quantificar quants autocars addicionals estan en marxa, ja que les companyies els programen a mesura que augmenta la demanda.

Cap a París, per exemple, aquest dissabte a la nit estan de camí quatre autocars, i no un, com és habitual. Des de l'estació d'autobusos de Girona també han notat l'increment, després d'una jornada en què hi han passat 800 passatgers amb destinació a diverses ciutats europees, cosa que suposa 500 persones més que qualsevol altre dia.

Pel que fa al tren, Renfe no ha reforçat el servei perquè no ha percebut cap increment significatiu de la demanda cap a destinacions d'Europa. Precisament a França el tren no ha estat una alternativa per als passatgers afectats, perquè el servei es troba en vaga.





VÍDEOS RELACIONATS