Barcelona

La Caixa traurà dilluns al mercat una gamma pròpia de pòlisses d'assegurances per a cotxe

Els bancs i les caixes estan començant a entrar amb força en el negoci de les assegurances de cotxe. Fins ara, s'hi havien resistit perquè són casos que acostumen a ser complicats, i que no donen bona imatge a qui s'hi dedica. Però, com que és un camp que mou molts diners, finalment han decidit posar-s'hi aliant-se amb companyies asseguradores. La Caixa traurà dilluns al mercat una gamma pròpia de pòlisses d'assegurances per a cotxe.

Actualitzat
En el millor dels casos, un accident de cotxe pot acabar només en un ensurt. Després, comencen els tràmits amb l'asseguradora per decidir quines reparacions i indemnitzacions cobreix la pòlissa. Tot plegat, pot generar discussions entre el conductor i la companyia, i d'això, se'n ressenteix la imatge de l'asseguradora.

Per evitar-ho, tradicionalment, bancs i caixes oferien tota mena de pòlisses, menys la d'automòbil. Però el negoci és el negoci i vendre assegurances de cotxes a les seves oficines genera importants beneficis econòmics. Per això, algunes entitats bancàries han començat a comercialitzar-les a través d'acords amb asseguradores i repartint així el risc. És el cas del BBVA amb la companyia Mapfre o el Banc Sabadell, amb Liberty. D'altres, però, van un pas més enllà i creen la seva pròpia gamma de pòlisses per a cotxe. Això és el que farà a partir de dilluns La Caixa, que a través de la seva filial d'assegurances espera arribar a milers de conductors.

A partir d'ara, doncs, bancs i caixes lluitaran per copar un mercat amb milions de possibles clients. A favor tenen que, ara per ara, només el 2,5% de les assegurances de cotxes es fan a través d'una entitat bancària. En contra, les companyies que operen per internet i que ofereixen preus molt competitius.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut