Barcelona

La C-58 entre Barcelona i Terrassa tindrà un carril per a vehicles d'alta ocupació

El govern català vol promoure l'ús del transport públic per millorar la mobilitat i reduir els accidents de trànsit. I per això ha aprovat un paquet de 57 mesures que, entre altres actuacions, preveu la implantació de carrils destinats només a autobusos i vehicles d'alta ocupació, o carrils VAO. El primer entrarà en funcionament l'any vinent a l'autopista C-58, la que uneix Sabadell i Terrassa amb Barcelona. També se'n projectaran a la C-31, al Maresme, i a la B-23, al Baix Llobregat. De l'informe de sinistralitat viària 2007 a Catalunya també es destaca que, segons les autòpsies, un 45% dels conductors morts van donar positiu d'alcohol o drogues.

Actualitzat

Aquest pla, que compta amb un pressupost inicial de 250 milions d'euros, preveu crear carrils especials per al transport col·lectiu i vehicles d'alta ocupació, aquells que tenen més de dos ocupants, per reduir la mortalitat vial i els col·lapses en els principals accessos a la capital catalana. Així, està previst que a mitjan 2009 comenci a funcionar un carril VAO en la C-58, mentre que el Ministeri de Foment "està acabant de fer el projecte de la B-23", segons que ha informat el conseller d'Interior, Joan Saura, que ha afegit que la intenció de la Generalitat és implantar una via similar a la carretera C-31, de Badalona a Montgat.

El Pla de Seguretat Viària, impulsat pel Servei Català de Trànsit, preveu també la instal·lació de 105 nous radars, a raó de 35 cada any, a les carreteres catalanes on existeixi una major sinistralitat vinculada a l'excés de velocitat. També es potenciarà la reducció de la velocitat per disminuir la contaminació i la sinistralitat, com passa des de l'1 de gener en la primera corona de Barcelona, on no es pot circular a més de 80 quilòmetres per hora, i s'implantarà l'ús de les PDA per agilitar els tràmits de les sancions de trànsit.

Saura ha destacat així mateix la importància de disposar d'un mapa de risc viari complet i de plans locals de seguretat viària en totes les poblacions catalanes de més de 30.000 habitants o que siguin capitals de comarca, de manera que en l'any 2010 aquests plans cobreixin el 70% de la població de Catalunya.

El conseller ha explicat que la sinistralitat a Catalunya s'ha reduït en l'últim any un 42% a les carreteres interurbanes, i un 15% en les urbanes, encara que els accidents mortals de motocicleta s'han duplicat en el mateix període. A més, les autòpsies realitzades a les víctimes han revelat que el 40% dels morts havien consumit alcohol i el 5% drogues en el moment del sinistre.

Anar al contingut