Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

La BBC admet mala praxi per aconseguir la famosa entrevista a Lady Di

Un informe intern conclou que la BBC va fer trampes per aconseguir l'entrevista a Lady Di

Irene Vaqué Reig Actualitzat
TEMA:
Monarquia

La BBC va utilitzar mètodes poc convencionals per aconseguir la famosa entrevista a Lady Di el 1995, que es va batejar com "l'entrevista del segle" i en què la princesa de Gal·les va dir: "Érem tres, al meu matrimoni".

Una investigació interna de la cadena ha conclòs que no es van complir els "estàndards d'integritat i transparència que són el seu segell d'identitat" en la preparació de l'entrevista, que és el que fa temps que denunciava la família de Diana Spencer.

Concretament, el periodista que va entrevistar la princesa, Martin Bashir, va ensenyar al germà de Diana de Gal·les, Earl Spencer, extractes bancaris falsos. L'objectiu, va denunciar Spencer, era fer-li creure que hi havia personal seu que cobrava dels serveis secrets per espiar-la i guanyar-se d'aquesta manera la seva confiança.

Un informe intern conclou que la BBC va fer trampes per aconseguir l'entrevista a Lady Di
Diana Spencer estava separada del príncep de Gal·les quan es va fer l'entrevista


Després que el cas va sortir als diaris, quan els seus caps a la BBC l'hi van preguntar, Bashir va negar haver-li ensenyat aquests documents falsificats per un grafista de la cadena. "Va mentir reiteradament fins que ja no es va poder aguantar més", conclou la investigació que ha liderat el jutge Lord Dyson.

I la mala praxi no va venir només d'ell, sinó dels treballadors de la BBC que van investigar els fets, que no van entrevistar el germà de la princesa, no van indagar més tot i que Bashir va admetre la falsificació, i també es van respondre amb evasives les preguntes de la premsa:

"La BBC s'hauria d'haver esforçat més per arribar al fons de la qüestió i hauria d'haver estat més transparent sobre el que sabia."

 

Dura càrrega del príncep Guillem

Després de fer-se públic l'informe, el príncep Guillem ha carregat durament contra els "enganys" de la cadena britànica. Diu que es van crear documents falsos per aconseguir l'entrevista i que la BBC va mirar de tapar el cas.

"Provoca una indescriptible tristesa de saber que els errors de la BBC van contribuir significativament a les pors, la paranoia i l'aïllament que recordo dels últims anys d'ella"

Guillem assegura que l'entrevista va tenir conseqüències a la família reial i en la seva mare. Afirma que van augmentar la paranoia de Laydi Di i la van acabar destruint:

 

La BBC demana perdó

Davant les conclusions contundents de l'informe, la cadena britànica s'ha disculpat, ha promès que ho farà "directament" amb les persones afectades, sense especificar qui. La cadena ITV ha publicat que la reina, el príncep Carles i el príncep Guillem han rebut una carta del director general, Tim Davie, per disculpar-se.

La BBC ha reconegut que el procediment per aconseguir l'entrevista "va estar molt lluny del que el públic té dret a esperar", en paraules de Davie.

"La BBC no pot tornar enrere després d'un quart de segle, però podem demanar disculpes de forma plena i incondicional."

També han decidit tornar tots els premis que va rebre l'entrevista, emesa dins del programa "Panorama" i que va sumar més de 20 milions d'espectadors. Era la primera vegada que la princesa parlava, i d'una forma molt clara, de la infidelitat del seu marit amb Camilla Parker-Bowles, amb la qual el príncep Carles es va casar el 2005.

L'emissora ha recollit la investigació en un programa especial.

Un informe intern conclou que la BBC va fer trampes per aconseguir l'entrevista a Lady Di
Carles i Diana de Gal·les, en un acte el 1992 (Reuters)

 

L'entrevistador al·lega que la princesa l'hauria acceptada igualment

També s'ha excusat, però amb matisos, l'entrevistador. Martin Bashir, que va saltar a la fama amb el programa, ha reconegut que haver falsificat els documents va ser "una estupidesa" que lamenta "profundament".

Ara bé, ha afegit que no creu que fossin decisius en el fet que Lady Di accedís a l'entrevista. "No van influir en absolut en la decisió personal de la princesa Diana de concedir l'entrevista", ha afirmat.

Ho defensa amb una nota manuscrita de Diana de Gal·les, d'un mes després de l'entrevista, que diu que no se'n penedeix i que Bashir no li havia mostrat res que no sabés abans.

Una teoria que Lord Dyson també subscriu. "El senyor Bashir va aconseguir l'entrevista amb un engany", diu la investigació, "però és important afegir que la princesa Diana probablement hauria acceptat ser entrevistada".

Bashir, que últimament era l'editor de Religió de la BBC, va deixar el càrrec per motius de salut a mitjans d'aquest mes.

Les paraules de la princesa Diana, morta en un controvertit accident de cotxe a París el 1997, van perjudicar greument la imatge de la família reial britànica.

 

 

ARXIVAT A:
Monarquia Regne Unit Mitjans de comunicació
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut