La banda ampla de Telefónica és més cara que la mitjana europea
Les tarifes de banda ampla de Telefónica superen amb escreix els preus fixats per altres operadors històrics europeus. Concretament, per a velocitats de menys de 2 megabits, els preus més barats de la companyia espanyola superen d'un 27,5% les tarifes més econòmiques dels altres operadors europeus. La diferència es rebaixa fins a un 17,2% per a velocitats d'entre 2 i 9,9 megabits. Aquestes són algunes de les conclusions de l'informe presentat pel president de la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions, Reinaldo Rodríguez. El text ha estat elaborat a petició del Defensor del Poble i la Secretaria General de Telecomunicacions.
Madrid

La banda ampla de Telefónica és més cara que la mitjana europea

Les tarifes de banda ampla de Telefónica superen amb escreix els preus fixats per altres operadors històrics europeus. Concretament, per a velocitats de menys de 2 megabits, els preus més barats de la companyia espanyola superen d'un 27,5% les tarifes més econòmiques dels altres operadors europeus. La diferència es rebaixa fins a un 17,2% per a velocitats d'entre 2 i 9,9 megabits. Aquestes són algunes de les conclusions de l'informe presentat pel president de la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions, Reinaldo Rodríguez. El text ha estat elaborat a petició del Defensor del Poble i la Secretaria General de Telecomunicacions.

Actualitzat

L'informe s'ha fet amb dades del mes de juny i constata com les tarifes dels operadors alternatius espanyols sí que són competitives en comparació amb la mitjana de preus a Europa. En concret, per a les velocitats d'entre 2 i 9,9 megabits, on els preus dels operadors espanyols són un 9,6% inferiors a la mitjana europea. Per a velocitats superiors a 10 megabits, les tarifes espanyoles són un 7,4% inferiors.

En canvi, els preus per a les velocitats més lentes -inferiors als 2 megabits-, els preus dels operadors alternatius espanyols són un 4% superiors als europeus.

El president de la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions (CMT) ha afirmat, després de presentar les dades, que es prendran mesures de forma immediata perquè els usuaris tinguin les màximes facilitats per elegir les millors ofertes. En aquest sentit, ha assegurat que simplificaran al màxim els processos de canvi d'operador i garantiran que els serveis majoristes que prestaTelefónica als operadors alternatius siguin de qualitat, transparents i sense discriminació.

Reinaldo Rodríguez ha dit que no hi ha problemes de subministrament de bucle d'abonat de Telefónica, però sí que hi ha queixes dels operadors sobre la qualitat del servei que reben. És per aquest motiu que s'estan estudiant les denúncies en profunditat per prendre mesures en cas que siguin certes i aconseguir competència de qualitat.

Anar al contingut